Egész versenyen az Arrow McLaren három autója tűnt a legnagyobb esélyesnek, a verseny utolsó szakaszában azonban minden szétesett számukra.
„Tavaly egy dollárnyi választott el minket a győzelemtől, most pedig már a zsebünkben is volt az a dollár” – fejezte ki csalódottságát Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója, akinek autói 76 kört vezettek a vasárnapi 200-ból.
2022-ben Pato O’Ward az utolsó körökben küzdhetett Marcus Ericssonnal a győzelemért, de végül csak második lett. Idén úgy tűnt hasonló lesz a helyzet, miután az alternatív stratégián érkező O’Ward és a tavalyi győztes Ericsson is ott volt elejében az utolsó körökben.
„Volt egy kis üzemanyagproblémánk Patóval, ami végül nem játszott szerepet, de ott volt két autónk is az elejében, és még Rossi sem volt messze, de így sem sikerült nyerni.” – értékelt Brown.
„De legalább megvolt az autónk arra, hogy nyerjünk, egyszerűen szárnyalt a csapat, egymással cserélgették az első helyet. Nagyon gyorsak voltunk, és bár az eredmény csalódás keltő, azonkívül nagyon jó Indy 500 volt.”
Newgarden ugyan leelőzte az újraindításnál az O’Ward-Ericsson kettőst, a második helyen azonban folyt a csata azért, ki eredhet utána a verseny legvégén. Az ütközetből végül ütközés lett, O’Ward dühösen meg is fenyegette Ericssont, mondván, ennek következményei lesznek.
A McLaren esélyei azonban nem O’Wardnál értek véget, ugyanis a mexikói az élen csapattársával, Felix Rosenqvisttel cserélgette sokáig a helyeket. Az egész verseny alatt jól teljesítő svéd azonban már korábban, egy hatalmas balesettel távozott a versenyből.
Majdnem híres írót talált el a lerepülő kerék az Indy 500-on
A végére így egyedül Alexander Rossi maradt állva az élmezőnyben, aki – bár korábban nyert már Indy 500-at – ezúttal nem tudott beleszólni a győzelemért folyó csatába.
„Szerintem meg kéne vizsgálni az újraindításnál a kiugrásokat.” – nyilatkozta a végül ötödik helyen végző Rossi az NBC Peacock mikrofonja előtt.
„Úgy éreztem Marcusnak [Ericsson] és Palou-nak is volt egy ilyenje. Nem tudom, talán nem nyertek vele annyit, de meg kéne vizsgálni.
Amikor a káosz elkezdődött Felix ütközése után, körönként jöttek az ütközések. Ilyen káoszban szerintem sokaknak néztek el gyanúsan jó startokat.”
Ami az IndyCar megosztó, utolsó körös újraindítását illeti, a McLaren pilótáját nem hatotta meg különösen egyik oldal érvelése sem:
„Mindkét oldalnak igaza van valamilyen szinten. Engem nem érintett a negyedik helyen, mert nem vezettem. Mindenesetre még sohasem mentek ki a boxutcából azért, hogy [az utolsó kört jelző] fehér zászló fogadjon.”
A 2021-es abu-dzabi botrányt idézte az év legnagyobb versenyének befutója (videó)