Felix Rosenqvist, Colton Herta és Pato O’Ward is elmondta, hogy szerinte miként lehetne izgalmasabbá tenni az IndyCar pontozás nélküli, a Thermal Clubban rendezett fordulóját.
Március 24-én került sor az IndyCar történelmének első fordulójára, amelyet a Thermal Club privát versenypályáján rendeztek meg (korábban csak egy tesztet bonyolított le itt a sorozat). A Kaliforniában található exkluzív luxus üdülőhely egy pontozás nélküli hétvégének adott otthont, de azért így is nagy volt a tétje a pilóták szereplésének. Ugyanis jelentős méretű pénzdíjakat osztottak ki, például a főfutam győztese 500 ezer dollárral gazdagabban térhetett haza.
Luxus helyszínen hozott szoros végeredményt az IndyCar tesztje
A főfutam kifejezés használata nem véletlen, hiszen ez a hétvége nem a szokványos módon zajlott le. Az időmérő során két részre bontották a mezőnyt, amelyek egyenként tizenkét-tizenkét percet kaptak a gyorsköreik megfutására. A kvalifikáción egyébként az IndyCar történelmében először használható volt a push-to-pass rendszer.
Aztán az időmérő alapján felállították a két úgynevezett heat-futam rajtsorrendjét. Ezeknek a 10 körös viadaloknak az első hat helyezettje (tehát összesen tizenkét pilóta) jutott be a főversenyre, amelynek a rajtrácsát a heat-futamok eredményei határozták meg.
A főfutam 20 körös volt, a verseny féltávjánál pedig beiktattak egy szünetet. Ezalatt a csapatoknak csak a tankolás volt megengedett, illetve kisebb módosításokat végezhettek az autókon, kerekeket azonban tilos volt cserélniük.
A főverseny viszont nem alakult annyira izgalmasan, mint ahogy azt az IndyCar várta. Az első helyről induló Álex Palou rajt-cél győzelmet aratott, és ehhez különösebben meg sem kellett erőltetnie magát. Mögötte is csak kisebb csaták alakultak ki, végül másodikként Scott McLaughlin, harmadikként pedig Felix Rosenqvist zárt. Az leintés után megkérdezték a pilótákat, hogy szerintük hogyan lehetne izgalmasabbá tenni az eseményt.
„Szerintem a legfontosabb dolog, hogy minden autónak versenyeznie kellene a főfutamon – kezdte Rosenqvist a Racer szerint. – Nincs valódi ok arra, hogy ne álljon rajthoz az összes autó. Talán az lehetne, hogy csak azok mehessenek a pénzért, akik a heat-futamokból jutnak be, bár ez így meg szívás lenne a kimaradóknak. Azt hiszem, hogy az része az IndyCarnak, hogy hátulról előre tudod verekedni magad. Ha több autó megy, az több izgalmat, több változót és érdekesebb stratégiát jelent.”
Colton Hertának vadabb ötletei voltak. „Kvalifikáció: állórajtos időmérő úgy, hogy csak egy autó van a pályán – mondta Herta. – Csak azért, hogy meglássuk, ki tud a leggyorsabban körbe érni, szerintem ez jó lenne. A másik pedig a [ralikrosszból ismert] joker kör, az 1-es és a 6-os kanyarokat úgyis összeköti egy út. Az utolsó dolog pedig a korlátozás nélküli push-to-pass.”
Pato O’Ward többek között a kerékcsere tiltását emelte ki problémaként. „Amiatt, hogy nem lehetett kereket cserélni a félidőben, sokan nagyon spóroltak a gumikkal a futam első felében – állapította meg O’Ward. – Valamit tennünk kell, hogy ezt megakadályozzuk, mivel az első 10 kör így nem volt valami izgalmas. Emellett, ha már engedik a push-to-pass használatát az időmérőn, akkor lehetne több, hogy ne csak egy kört lehessen vele megtenni.”
A futam végeredményét ezen, bővebb összefoglalóját pedig ezen az oldalon lehet megtalálni.