A General Motors főépületéhez költözött vissza az IndyCar detroiti fordulója, a pilóták szerint pedig nehéz lesz ütközés nélkül előzni.
What does the new @detroitgp layout look like?
Take a ride with @simonpagenaud! #INDYCAR pic.twitter.com/HrTDyzYhDu
— INDYCAR on NBC (@IndyCaronNBC) June 2, 2023
Sok 90 fokos kanyar, egy visszafordító és egy sikán alkotja a vonalvezetést a meglepően nagy szintkülönbségek mellett. A pilótáknak így is a lehető legjobbat kell kihozniuk az autóból, így a pálya nehézségeivel meg kell bírkózniuk.
„Őrület. – foglalta össze Pato O’Ward, az első detroiti szabadedzés győztese az NBC Sports-nak.
„Kevesbé lehet hibázni, mint Long Beachben, nincsenek kerékvetők, de falak igen. Emiatt különleges ez a hely. Kicsit olyan, mint Nashville, nagy bukkanók vannak a féktávokon, és ahol egyenletes a felszín, ott néha az aszfalt és a beton hullámzása nehezíti meg a dolgokat.
Minden egyes ilyen egyenetlenségnél oda fognak ütődni az autók, mert nagy lesz a tempó, és közel leszünk amúgy is az aszfalthoz.”
Kollégája, Álex Palou szintén az egyenetlenségeket emelte ki, szerinte a kanyarokban emiatt nem lehet majd előzni, csak a visszafordítóban.
„Könnyű lesz védekezni, egy 180 fokos kanyar van, tehát a belső ívre kell menni, és ennyi. Lesznek előzések, de kockázatot kell majd vállalni értük.”
Kyle Kirkwood, az előző utcai verseny (Long Beach) győztese meglepődött:
„Kevesebb ütközés volt, mint a mire számítottam, a legtöbben a bukóteret használták, de falnak senki sem ment neki, a meglepett. Mindenkinek gratula, hogy eddig ez elmaradt.”
A pályán kívül is van mit felfedezni
Detroit másik különlegessége, hogy a boxutcában két irányban alakítottak ki helyet a megállásra, amivel eddig nem történt baj, azonban a pilótáknak erre is kell majd figyelniük a versenyen.
Formabontó boxutcával készülnek a legújabb utcai verseny rendezői
„Mindenki ezen aggódott még tegnap, de szerintem nem akkor aprobléma. Mindenki nyugodtan viselkedik, és könnyű észrevenni, ha érkezik valaki.
De a pályán érkező autót nem látni, így rajtuk múlik, hogy adnak-e nekünk helyet, mi csak próbálunk kitérni az útból. Ez nagyobb gond, mint a kettős boxutca.” – fejtegette Kirkwood.
O’Ward is osztotta kételyeket, egyik csapattársa viszont egészen más megközelítést alkalmazott:
„Amikor elkezdtük az edzéseket, többször négyen egyszerre próbáltunk kiérni a boxutcából.” – kezdte a tapasztalatok összegzését Felix Rosenqvist, a McLaren pilótája.
„Elég különleges, mert ott még tart a sebességkorlátozás, utána lehet csak gyorsítani. Majd ki kell találnunk, hogyan adunk elsőbbséget, mert lesznek olyan helyzetek, amikor senki sem akarja majd elvenni a gázról a lábát.”