Colton Herta nagy valószínűséggel nem a Forma-1-ben fogja folytatni a pályafutását. A Red Bull ugyanis hiába ragaszkodott az amerikai fiatalhoz, a licenszpontok miatt kialakult nehézségek miatt végül kihátráltak mögüle.
A többszörös IndyCar futamgyőztes Herta volt a Red Bull első számú célpontja az AlphaTauri egyik 2023-as ülésére, azonban miután az FIA nem lesz hajlandó kivételt tenni vele a szuperlicensze kapcsán, így végül a Bikák kénytelenek voltak lemondani róla. Az amerikai fiatalnak ugyanis jelen állás szerint nincs meg a 40 pontja, már pedig ez elengedhetetlen feltétele annak, hogy valaki megkapja a Forma-1-es szuperlicenszt.
Habár az Andrettit erősítő fiatalnak jelen pillanatban 32 pontja van és azt a maradék 8-at pár téli sorozatban gyorsan össze is tudná gyűjteni, Christian Hornerék végül úgy döntöttek, hogy ez a fajta plusz idő nekik nem fér bele és inkább elengedik Herta kezét.
Az előbb felvázolt lehetőségnek komoly kockázatai is lehettek volna, ugyanis ha az amerikai tehetség esetleg szenvedett volna téli sorozatokban és még a 2023-as F1-es szezon kezdetére sem lett volna meg a 40 pontja, valószínűleg nem is ülhetne be az AlphaTauriba.
Miután a hírt megerősítették, Dr. Helmut Marko a Motorsport-Totalnak adott interjújában elárulta, hogy ezzel a Forma-1 vezetői egy óriási lehetőséget szalasztottak el, ugyanis Herta esetleges érkezésével az Egyesült Államokban még nagyobb népszerűségre tehetett volna szert a száguldó cirkusz.
„Kár, hogy az emberek nem képesek felismerni az amerikai pilótákban rejlő értéket” – fogalmazott az osztrák szaktanácsadó. – Különösen Colton Hertára gondolok, akit nagyon sokat szeretnek az Egysült Államokban, ahol jövőre 3 Forma-1-es versenyt rendeznek majd meg.”
A Red Bull tényleg mindent megtett azért, hogy Herta F1-es lehetőséget kapjon. Még egy Alpine-nal való privát tesztet is szerveztek neki a Hungaroringen, azonban mivel az amerikai már nem számít jelöltnek, így nem is fog elutazni a tesztre.
Marko azt is hozzátette, hogy nonszensznek tartja azt, hogy egy 7-szeres IndyCar futamgyőztesnek bizonyítania kell azt, hogy a Forma-1-ben is ugyanúgy megállja a helyét, mint azt eddig a tengerentúli sorozatban tette.