csütörtök, április 25, 2024

Az Alpine is érdeklődött Colton Herta iránt, megragadná a lehetőséget

Dátum:

Megosztás:

Herta Laguna Secában van, azon a pályán, ahol az utóbbi két versenyt megnyerte. Ha ismét nyer, ez lehet az utolsó győzelme az IndyCarban.

- Reklám -

Colton Herta ragaszkodik ahhoz, hogy nincs megállapodása az AlphaTauri csapatával, és az érdeklődésük nagyon meglepte őt. Bár szeretne az F1-ben indulni, nem akarja, hogy a szuperlicensz ügyében felmentést kapjon.

- Reklám -

Arra azonban nem hajlandó sokat gondolni, hogy mi lesz vasárnap után, vagy hogy 2023-ban visszatér-e az Andretti Autosport versenyzőjeként.

Nem számít, mit csinálok, ha elmegyek (az F1-be), akkor is vissza akarok jönni” – mondta Herta. „Nem akarok hosszú karriert befutni az F1-ben, aztán amikor az véget ér, akkor vége a versenyzői pályafutásomnak. Szóval nem, nem igazán aggódom amiatt, hogy ez lesz az utolsó IndyCar versenyem.

- Reklám -

Minden szerződéskötési tárgyalást édesapjára, Bryanre, a korábbi IndyCar-pilótára bízott, aki a karrierjét menedzseli.

Herta azt mondta az apjának, hogy nem akarja, hogy a jövőtervezéssel elvonják a figyelmét, amíg az IndyCar-szezon véget nem ér, ezért kissé sokkolóan hatott, hogy a neve az F1-es pletykalapok címlapjára került.

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a múlt héten azt mondta, hogy megállapodás született arról, hogy Hertát a következő szezonra az AlphaTaurihoz szerződtetik, de ennek feltétele, hogy megkapja a szuperlicencet.

Herta várhatóan nyolc ponttal marad el az F1-ben való versenyzéshez szükséges 40 szuperlicensz ponttól, és Marko jelezte, hogy az F1 irányító testületének döntése már ezen a hétvégén, az olaszországi Monzában megszülethet.

Nagyon véletlenszerű volt. Azt hiszem, talán az apámat hívták fel, vagy valaki azt mondta, hogy Helmut megpróbál kapcsolatba lépni velünk? Nem értettük, mert soha nem álltunk kapcsolatban” – mondta Herta.

Aztán hirtelen az Alpine és az Alpha Tauri is érdeklődött irántam. A semmiből jött az egész.

Lenyűgözött mindenkit Herta McLarenes tesztje

Herta úgy gondolja, hogy az egész a júliusi McLaren tesztre épülhet, amely a jelek szerint lenyűgöző volt: „Azt hiszem, akkor jó munkát végeztem, és ennek híre kelt a paddockban.

De azt mondta, Marko nyilatkozata, miszerint az üzlet megköttetett, újdonság volt számára – „nem írtam alá semmit” -, és az Andretti Autosports-hoz köti szerződés a 2023-as év végéig. Ráadásul a McLarennek 2024-ig tesztelési szerződése van Hertával

És persze minden az FIA döntésétől függ. A versenyzőknek 40 pontot kell összegyűjteniük ahhoz, hogy az előző négy szezon legjobb három teljesítménye alapján megkapják a szuperlicencet.

Hertának várhatóan csak 32 pontja lesz 2023 előtt, és bár az F1-es edzéseken való részvétellel pontokat szerezhet, jelenleg nincs beütemezve egyetlen ilyen sem.

A szuperlicenc-rendszert azért vezették be, hogy a versenyzők az F1′ létraszerű rendszerét használva jussanak fel a top szériákba, és a fiatal pilóták ne tudjanak hirtelen a Forma-1-be kerülni – ahogyan Max Verstappen tette, amikor mindössze 17 évesen elindult első nagydíján.

Az FIA azonban nem szabályoz számos, az Egyesült Államokban működő motorsport-sorozatot, így az IndyCart sem, és az amerikai nyíltkerekes top-sorozatokra helyezett gyenge értékelése akadályozza a pilóták előmenetelét.

Az IndyCar valahol az F2 és az F3 között helyezkedik el.

Meg tudom érteni az érvelésüket. Azt akarják, hogy a srácok részt vegyenek a nevelőszériáikban. Így van értelme” – mondta Herta.

De ugyanebből a szempontból egy kicsit tiszteletlenségnek tűnik az IndyCarral szemben, hogy ilyen kevésre értékelik a versenyzők itteni erőfeszítéseit.

Hogy Herta számára hogyan alakul a dolog, az még nem derült ki, de az amerikai egy tisztességes megoldást szeretne, és nem egy kivételezést.

Nem vagyok benne biztos, hogy így szeretnék az F1-be kerülni” – mondta Herta a felmentéssel kapcsolatban. „De tudod, azt hiszem, meg kell ragadni a lehetőséget, amikor csak lehet.