Ahogy Verstappen is 16 évesen ült először versenyautóba a Japán Nagydíj szabaedzésén, úgy egy fiatal pilóta, Josh Pierson is ekkorra teljesített egy fontos mérföldkövet: ülést kapott az IndyCarban.
A fordított utat járná be az Ed Carpenter Racing 16 éves fejlesztőpilótája, aki a csapat által kinevelt Josef Newgarden és Rinus Veekay nyomdokaiba lépne. Ha minden jól megy, Pierson endurance karrierje után, 2025-re már IndyCarba ülhet.
Kétéves korában kezdett gokartozni, így már – fiatal kora ellenére – van mögötte bőven tapasztalat. Idén a sportautók között is kipróbálta magát, harmadik lett a világbajnokság (WEC) LPM2-es kategóriájában, és már futamgyőztesnek is mondhatja magát.
Ezt az irányt jövőre is folytatni fogja amellett, hogy az Indy NXT-ben (korábban Lights) indul majd. Az amerikai kiemelte, így legalább van előtte egy út, amin végigjárhat, így nem tekint hátrányként a hosszabbtávú szerződésre.
„Úgy gondolom, [az Ed Carpenter Racing] jól teljesítenek. Bár nincsenek egy szinten a Penskével vagy az Andrettivel, akik… nem akarom mondani, hogy topcsapatok, mert mindenki a győzelem közlébe kerülhet. De külsős szemmel [az ECR] nem számít topcsapatnak.”
Viszont Pierson szerint nem becsülik meg eléggé a csapatot, kiemelte az Indy 500-on rendszeresen nyújtott jó tempójukat, vagy éppen Veekay győzelmét az Indy GP-n.
„Szerintem Ed nagyszerű munkát végzett a fiatalok nevelésével. Már várom, mennyit tanulhatok tőle és a csapattól, ami az elkövetkező pár évben az otthonomat jelenti majd.”
A legtöbben csak azután próbálkoznak meg az endurance szakággal, hogy kiestek a kiszemelt sorozatuk (az F1 vagy az IndyCar) kegyeiből. Pierson azonban éppen fordítva csinálta, és nemzetközi elismerést használva ki került közelebb céljához.
„Az IndyCar mindig is az álmom és célom volt. A sportautózást az edzőm Steven Simpson hozta fel, ami akkor őrült ötletnek tűnt, hogy csakúgy eljussunk Le Mans-ba. Akkor éppen az első évemet töltöttem a USF-ben, nagyon távolinak tűnt a dolog.
Aztán mindenkit megleptem azzal, hogyan teljesítettem az United [Autosports, Zak Brown csapata] tesztjén, és kaptam két szerződést a WEC-re és az IMSA-ra, így nem volt kérdés, merre megyek.”
Pierson kiemelte, ha rajta múlik, sokáig fog még ezzel foglalkozni. Hiszen olyan dolgokat tanulhat meg, ami a nevelőszériákban ritka: kiállások, gumispórolásm stratégia és az üzemanyag beosztása. Ezzel már olyan tudással érkezhet meg a legnagyobb kategóriába, ami a versenytársainak nem lesz még meg.
Az sem lekicsinylendő, hogy olyan versenyzők mellett pallérozódott, mint az ex-F1-es Paul di Resta, a Formula E futamgyőztes Alex Lynn és az IMSA-bajnok Oliver Jarvis. A bebiztosított hellyel és az eddigi rekordokat is nézve minden esélye megvan arra, hogy nagyot robbantson, amikor elér az IndyCarba.
Korábbi F1-es pilóták is indulnak a megfelezett Daytonai 24 óráson