Az AlphaTauri pilótája, Nyck de Vries alatt igencsak rezeg a léc, és a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko folyamatosan nyomás alá helyezi a hollandot.
Nem titok, hogy nem a Formula E első világbajnoka lett volna az elsőszámú választása az ülésre, hanem az Andretti IndyCar-pilótája, Colton Herta. Az amerikai ugyan nem rendelkezett a szükséges pontokkal a szuperlicenszhez, az FIA-től az kérték, tekintsenek el az esetében a szabálytól. A testület nem engedett, így került végül de Vries az ülésbe.
A holland maradása viszont kétséges, miután a Red Bull vezetése nincs megelégedve a teljesítményével, sokak szerint már év közben válthatja őt a tartalékpilóta, Daniel Ricciardo.
Érdemes egy pillantást vetni az érme másik oldalára
A hatalmas sztárként beharangozott Herta még hatodik szezonjában sem tud a bajnokságért küzdeni. Ugyan harmadik IndyCar-versenyét megnyerte, és ezzel szenzációt okozott, azóta az Andretti formája valamint saját hibái miatt is esett el pontoktól. Ezt a következetlenséget emelik vele kapcsolatban a legtöbbször.
Az F1 és az IndyCar más-más készségeket igényel, utóbbi – az egyenkasztni miatt – sokkal hangsúlyosabb módon szól a vezetésről, mint a spórolásról, taktikázásról és politikáról híres Forma-1.
Herta ugyan eddig a legjobban áll a csapattársai közül a pontversenyben, és sokkal kiegyensúlyozottabb, mint csapattársai, az utóbbi hétvégéken annak ellenére nem sikerült behúznia a győzelmet, hogy kétszer is toronymagas esélyesnek számított.
„Mindenki azt kérdezi, elvesztette-e emiatt a magabiztosságát. A válasz pedig egy határozott nem, ő nem ilyen ember. Ha megnézzük, az Andretti szerezte meg az idei pole-ok felét.” – emelte ki Nathan O’Rourke, Herta versenymérnöke.
„Ez mutatja, hogy van mire építeni. Főleg Colton esetében tudjuk, milyen képességekkel rendelkezik, ő elég jó pilóta, és mi is biztosítjuk számára a megfelelő eszközöket a sikerhez. Szóval szerintem nincs oka kételkedni.”
O’Rourke elismerte, sokszor a megvalósításnál csúszik el a dolog, szerinte akár már öt pole-nál is járhatna versenyzője, ha külső tényezők nem szólnak közbe. Ennek ellenére Herta többször is vétett hibát a szezonban: Detroitban a falnak ütközött az időmérőn, ami megpecsételte a versenyét, Mid-Ohióban pedig a boxutcában gyorshajtás miatt kapott büntetést.
Emellett az egyik legnagyobb gyengesége a gumikezelés, ami az F1-ben is különösen nagy jelentőséggel bír. Road Americán úgy tűnt, már egy extra kör is nagy hátrányt jelentett Hertának az utolsó etapban, hiszen az első helyről az ötödikre esett vissza. Mérnöke felfedte, nem csak a gumik, hanem egy félreszámolás az üzemanyagot illetően volt az, ami spórolásra kényszerítette őket, de már megoldották a problémát.
Ennek ellenére nem kérdés, hogy Herta sebessége a kiemeli a mezőnyből és úgy tűnik, hiába ő az egyetlen Andretti-versenyző, aki idén még nem állt dobogón (a fizetős pilóta Devlin DeFrancescót nem számítva), ez könnyen lehet, hogy nem sokáig marad így.