500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
2023. január 29. vasárnap, 13:29 Login
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Adatvédelmi elvek
  • Szerzői jogok
500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
500 Miles500 Miles
Home » A ‘Toyota’ akár már jövőre érkezhet az IndyCarba
Automobil

A ‘Toyota’ akár már jövőre érkezhet az IndyCarba

Máté JámborÍrta Máté Jámbor2022. február 13.3 perc
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
Indianapolis GP, IndyCar, Toyota, 500miles.hu
Fotó: Karl Zemlin/Penske Entertainment
Megosztás
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Miután tavaly a Toyota neve került elő, mint esetleges harmadik gyártóé, sok bizonyíték mutatott abba az irányba, hogy igenis van érdeklődés. Végleges választ azonban még nem lehetett kihúzni belőlük.

Egyelőre a Chevy és a Honda kötelezte el magát a 2023-ben debütáló új motorformula – 2,4 literes, V6-os ikerturbó – mellett.

A racer.com a Daytonai 24 óráson beszélgetett el a Toyota Racing Development főnökével, Dave Wilsonnal.

„Azzal kezdeném, hogy mivel Roger Penske beleártotta magát az IndyCar és a Speedway tulajdonosi ügyeibe, tudjuk, hogy sikeres lesz majd a sorozat. Már látjuk a fejlődés jeleit, a lendületet és a pozitív trendeket. Roger az egyik legnagyobb a Toyota kereskedő a világon, és már beszéltünk velük, nyilván szeretnék, hogy csatlakozzunk.

Még mindig van egy képem a 2003-es Indy 500-ról, amikor Rogerrel és Gil de Ferrannal nyertünk. Szerintem semmi sincs, ami akár világszinten felvehetné a versenyt azzal.

Valamikor a jövőben majd szeretnénk visszatérni, és figyeljük is, mi történik az IndyCarban, de jelenleg nincsenek ilyen terveink. Eléggé elfoglal minket a többi motorsportos elfoglaltságunk.”

Mivel a NASCAR, a WEC és a Rally Világbajnokság révén már így is sok helyen szerepel a Toyota neve, nem sürgős számukra, hogy az IndyCart is a listához adják. Azonban a cég egy kisebb ága, egy másik márkanévvel használhatja az anyacég technológiáját.

A legelső gondolatként talán Lexus lehet a befutó, de még vannak akadályok egy sikeres bemutatkozás előtt. Eredetileg úgy nyilatkoztak, hogy legelőbb 2024-ben ártanák bele magukat egy IndyCar programba. Azonban pont abban az évben jönnek ki a Lexus új GT3-as autójával is, és nemrégiben még teljes vállszélességgel az IMSA-ra koncentráltak.

A csoport teljesen elektromos márkája, a Ranz is lehetne az új hibrid motor szolgáltatója. Azonban egy nagyobb motorprojekt nem igazán fér bele az image-ükbe.

Egy másik lehetőség, hogy az eddig keveset használt versenyprogram nevét, a Gazoo Racinget (vagy GR) alkalmazzák majd. A Tokyo Auto Salonon például már három ezt a nevet használó autót mutattak be…

Bárhogy is legyen, a japán anyacég állhat a kezdeményezés mögött, akiknek már elég sok hasonló tapasztalatuk van a Super Formula miatt. A japán sorozatban még nem jelentették be az őj motorformulát, de hírek szerint 2024-re várható…

Az IMSA-ban a Vasser Sullivan kezeli jelenleg a Lexusokat, akiknek az IndyCarban is van már tapasztalatuk. Marschall Pruett szerint pedig további két csapatot érdekelnének egy harmadik gyártó motorjai.

Az Indy 500-on jelenleg 36 autó indulhat, de egy harmadik gyártóval akár nagyobb is lehet a mezőny, akár az egész szezonban is. Akkor egyik jelenlegi gyártónak sem kell annyit autóra egyszerre koncentrálnia.

De ha minden igaz, 2026-ben egy újabb gyártó érkezhet, amikor az F1 következő motorja debütál…

Dave Wilson Lexus Motor Toyota Toyota Racing Development (TRD)
Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email

Hozzászólások lezárva.

Facebook Twitter Instagram
© 2023 500miles.hu

Kezdj gépelni és nyomj Enter-t a kereséshez. Kilépéshez nyomd meg az Esc billentyűt.

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Elfelejtetted jelszavad?