Miután tavaly a Toyota neve került elő, mint esetleges harmadik gyártóé, sok bizonyíték mutatott abba az irányba, hogy igenis van érdeklődés. Végleges választ azonban még nem lehetett kihúzni belőlük.
Egyelőre a Chevy és a Honda kötelezte el magát a 2023-ben debütáló új motorformula – 2,4 literes, V6-os ikerturbó – mellett.
A racer.com a Daytonai 24 óráson beszélgetett el a Toyota Racing Development főnökével, Dave Wilsonnal.
„Azzal kezdeném, hogy mivel Roger Penske beleártotta magát az IndyCar és a Speedway tulajdonosi ügyeibe, tudjuk, hogy sikeres lesz majd a sorozat. Már látjuk a fejlődés jeleit, a lendületet és a pozitív trendeket. Roger az egyik legnagyobb a Toyota kereskedő a világon, és már beszéltünk velük, nyilván szeretnék, hogy csatlakozzunk.
Még mindig van egy képem a 2003-es Indy 500-ról, amikor Rogerrel és Gil de Ferrannal nyertünk. Szerintem semmi sincs, ami akár világszinten felvehetné a versenyt azzal.
Valamikor a jövőben majd szeretnénk visszatérni, és figyeljük is, mi történik az IndyCarban, de jelenleg nincsenek ilyen terveink. Eléggé elfoglal minket a többi motorsportos elfoglaltságunk.”
Mivel a NASCAR, a WEC és a Rally Világbajnokság révén már így is sok helyen szerepel a Toyota neve, nem sürgős számukra, hogy az IndyCart is a listához adják. Azonban a cég egy kisebb ága, egy másik márkanévvel használhatja az anyacég technológiáját.
A legelső gondolatként talán Lexus lehet a befutó, de még vannak akadályok egy sikeres bemutatkozás előtt. Eredetileg úgy nyilatkoztak, hogy legelőbb 2024-ben ártanák bele magukat egy IndyCar programba. Azonban pont abban az évben jönnek ki a Lexus új GT3-as autójával is, és nemrégiben még teljes vállszélességgel az IMSA-ra koncentráltak.
A csoport teljesen elektromos márkája, a Ranz is lehetne az új hibrid motor szolgáltatója. Azonban egy nagyobb motorprojekt nem igazán fér bele az image-ükbe.
Egy másik lehetőség, hogy az eddig keveset használt versenyprogram nevét, a Gazoo Racinget (vagy GR) alkalmazzák majd. A Tokyo Auto Salonon például már három ezt a nevet használó autót mutattak be…
Bárhogy is legyen, a japán anyacég állhat a kezdeményezés mögött, akiknek már elég sok hasonló tapasztalatuk van a Super Formula miatt. A japán sorozatban még nem jelentették be az őj motorformulát, de hírek szerint 2024-re várható…
Az IMSA-ban a Vasser Sullivan kezeli jelenleg a Lexusokat, akiknek az IndyCarban is van már tapasztalatuk. Marschall Pruett szerint pedig további két csapatot érdekelnének egy harmadik gyártó motorjai.
Az Indy 500-on jelenleg 36 autó indulhat, de egy harmadik gyártóval akár nagyobb is lehet a mezőny, akár az egész szezonban is. Akkor egyik jelenlegi gyártónak sem kell annyit autóra egyszerre koncentrálnia.
De ha minden igaz, 2026-ben egy újabb gyártó érkezhet, amikor az F1 következő motorja debütál…