Sok tekintetben volt rendhagyó a texasi futam, egy jó adag statisztika azonban rávilágít, mitől is volt különleges a verseny.
Először is, Romain Grosjean eddig oválokon bemutatott szerepléseit meghazudtolóan jól szerepelt… de néhány körrel a verseny vége előtt mégis kiesett, de addig az élmezőnyben haladt.
A második meglepetés pedig az első oválpályás versenyét teljesítő Agustín Canapino nevéhez köthető, aki mindössze másodszor vezette az IndyCart élesben. Az argentin túraautós veterán ugyanis meglepetésre nem a mezőny végén kullogott, hanem 12. lett, legjobb az újoncok közül.
A Texas Motor Speedway eddig az unalmas futamokról volt híres, de az elmúlt évek változásai (a NASCAR más felületkezelő anyagot használ, valamint egy külön edzést is bevezettek a külső ív felgumizására) meghozták a várt eredményt.
És ez a számokban is megmutatkozik, többek között:
26-szor változott a vezető pilóta személye, Texasban 2000 óta nem volt ennyi, 2018 óta pedig csak az Indy 500-on volt ennél nagyobb ez a szám. 1070 előzés született, ez a statisztika 2006-os elkezdése óta a második legnagyobb szám, a pálya szempontjából pedig rekord.
Öt csapat autója is vezette a verseny, egyik istálló sem dominált. A verseny végén a legjobb tízben is hét különböző alakulat szerepeltette magát.
A versenyzők szerint azonban még egy dolog hiányzott, mégpedig a nézők. Pato O’Ward ugyan maga is promótálta az eseményt, de a pilóták elmondása alapján így sem sokan látták élőben az izgalmas csatát.