Ijesztő baleset történt szombaton a Nordschleifén zajló hosszútávú versenyen, amikor Robert Wickens elveszítette az irányítást kézi vezérlésű autója felett a Döttinger Höhe végén.
A most 35 éves Wickens egykoron még az európai versenyszféra kiválóságaként az F1-es lehetőséget hajszolta, de végül csak tesztekig jutott a királykategóriában, így végül az IndyCarban talált otthonra. Életét és karrierjét azonban végzetesen megváltoztatta egy baleset a 2018-as poconói versenyen, amelyen gerincsérülést szenvedett és kerekesszékbe került. Bár a lábainak mozgását hosszú rehabilitáció során valamelyest visszanyerte, képes lábra állni, ám továbbra is a székhez van kötve, a versenyzésben pedig – amihez visszatért – átalakított kormányon kézi vezérléssel kezeli a gázt, a féket és a kuplungot is.
Wickens a Bryan Herta Autosport színeiben túraautóversenyeken indult az elmúlt két évben, tavaly pedig bajnok is lett az amerikai Michelin Pilot Challenge TCR-kategóriájában egy Hyundaijal.
A lebénult korábbi F1-es tesztpilótával készül nagy dobásra az egyik csapatfőnök
A kanadai ezen a hétvégén a kizárólag nordschleifei hosszútávú versenyekkel operáló NLS idénynyitó négyórás futamán állt rajthoz a Hyundaijal, amin Mark Wilkinsszel osztozott, ám a pálya leggyorsabb egyenesének, a Döttinger Höhének a végén balesetet szenvedett, a hírek szerint az autója átrepült a szalagkorláton.
A Bryan Herta Autosport szombat délután nem sokkal fél öt körül adta ki közleményben, hogy Wickens a verseny féltávjánál balesetet szenvedett, de eszméleténél volt, amikor kórházba szállították. Fél órával később már meg is jöttek az eredmények a vizsgálatokról, amelyek szerint a kanadai nem szerzett komoly sérüléseket, de elővigyázatosságból éjszakára a kórházban maradt.
Hamarosan maga Wickens is kiadott egy közleményt, amelyben biztosította az érte aggódókat, hogy készen áll a visszatérésre: „Jól érzem magam, de a hétvége alatt pihenek egy kicsit a kórházi személyzet felügyelete mellett. Már alig várom, hogy újra munkába álljak és visszatérjek a pályára a BHA-val.”