500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
2023. március 27. hétfő, 21:35 Login
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Adatvédelmi elvek
  • Szerzői jogok
500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
500 Miles500 Miles
Home » Elképesztően szoros befutó a Daytonai 24 órás végén, a BMW és a Porsche viszont már hamarabb elvérzett
IMSA

Elképesztően szoros befutó a Daytonai 24 órás végén, a BMW és a Porsche viszont már hamarabb elvérzett

Máté JámborÍrta Máté Jámbor2023. január 29.5 perc
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
#77: Wright Motorsports, Porsche 911 GT3 R (992), GTD: Alan Brynjolfsson, Trent Hindman, Maxwell Root, Kevin Estre,c#14: Vasser Sullivan, Lexus RC F GT3, GTD PRO: Jack Hawksworth, Ben Barnicoat, Mike Conway, #91: Kellymoss with Riley, Porsche 911 GT3 R (992), GTD: Alan Metni, Kay van Berlo, Jaxon Evans, Julien Andlauer, Daytona, IMSA
Fotó: Richard Dole/LAT Images/Courtesy of IMSA
Megosztás
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Hasonlóan a tavalyi évhez, az utolsó pillanatig volt izgalom a Daytonai 24 óráson, amin most először mérettettek meg az új GTP kategória autói.

Elsőként Pipo Derani (#31 Cadillac) és Nick Tandy (#6 Porsche) akadtak össze a GTP kategóriában, és bár mindkét autó elhagyta a pályát, a bukótérből vissza tudtak térni a versenybe.

Nem úgy, mint a mezőny sereghajtójának számító BMW, akik már az első órában elvesztettek egy autót a hibrid rendszer hibája miatt. Nem sokkal később az egyik Porsche is lelassult, Nasr (#7 Porsche) azonban újra tudta indítani az autót, így visszatérhetett a GTP mezőny végére. 6 óra elteltével azonban ki kellett állniuk a boxba, és közel fél órát veszítettek akkumulátorcsere miatt.

Éjszaka

Az első nagyobb éjszakai dráma az LMP2-es kategória vezető autóját (#11 TDS) érintette, Steven Thomast egy GT autó nemes egyszerűséggel kilökte a sikánban, és a falban kötött ki. Az újraindítást követően pedig az addig domináló 60-as Acura (Castroneves) pördült meg a 31-es Cadillac-kel (Derani) való küzdelem közben.

A sötétben előbb a Porsche, majd a Cadillac éledt fel, többször is változott a vezető személye az etapok alatt. Féltávnál látványosan gyulladt ki az Indy NXT pilóta, Danial Frost alatt az LMP3-as autó, ezt követően a sárga alatt mindkét Acura hosszabb olajcserére kényszerült.

Főleg a 10-es Wayne Taylor Racing autó esett vissza, ők három kört kaptak, majd a 15. óránál a 60-as autó is tartott egy alaposabb karbantartást, de ők megúszták körhátrány nélkül. A 31-es Cadillac közben a garázsba húzódott vissza váltócserére, így a 7-es Porsche környékére estek vissza több, mint 15 kör hátrányba.

Kezdett kirajzolódni a kép, hogy a 60-as Acura egy elnyújtott stratégiával próbálkozik a két Ganassi Cadillac (01 & 02) és a 6-os Porsche ellen. Utóbbi Nick Tandy kezei között megpördült, aminek egy be nem tervezett kiállás és négyszeres körhátrány lett a vége.

Reggel

Hiába a másfajta stratégia, a napfelkelte előtt kirajzolódott a kép, hogy a 01-es Cadillac vette át a vezetést, a 10-es Acura pedig feljött a negyedik helyre, az élmezőnyben maradt BMW elé.

A napfénnyel a Acura formája mellett visszatérték a Porsche problémái, ezúttal a 6-os autót súlytotta több gond, így visszaestek szintén győzelemért nem küzdő csapattársaik mögé.

Már 40 másodperc is volt a Cadillac előnye, azonban a 21. óra végére megfordult a kép, egy sárgát használt ki a 60-as autó, és tért vissza az élre. A verseny végéig már nem is engedték ki a helyet a kezeik közül, így a Meyer Shank Racing Acurája sorozatban másodjára nyert, Castroneves pedig már harmadik éve hódította el a győzelmet.

#60: Meyer Shank Racing W/Curb-Agajanian, Acura ARX-06, GTP: Colin Braun, Tom Blomqvist, Helio Castroneves, Simon Pagenaud, Daytona, IMSA
Fotó: Richard Dole/LAT Images/Courtesy of IMSA

Az Acura kettős győzelmet könyvelhetett el, míg a Cadillacnak be kellett érnie a harmadik hellyel. Szerencséjükre a gyári alakulat IMSA autója érte el az eredmény, nem az ezentúl világbajnokságin induló legénység.

Az LMP2-es osztályban az utolsó pillanatig kiélezett volt a küzdelem, a Proton Competition (#55) ugyanis egyszerre kezdte meg az utolsó kört a verseny második felét vezető 04-es Esteban Gutiérrez fémjelezte Crowdstrike prototípusával. Bár az első kanyarban nem sikerült az előzés, szélárnyékkal éppen egymás mellé ért a két autó a célegyenesre, és végül 24 óra után mindössze 16 ezreddel (!!!) nyert az 55-ös autó.

Az LMP3-ban pont ennek az ellentéte történt meg, 12 körrel nyert, a 17-es AWA Duqueine, miután ők ütköztek a legkevesebb problémába a verseny során.

A GT kategóriák küzdelmét ismét az amatőrök nyerték, megérdemelt kettős Aston siker született a GTD_ben, míg a profiknál végül a WeatherTech Mercedese kerekedett felül az egész versenyen keresztülhúzódó csatában a 3-as Corvette és a 14-es Lexus felett.

Előbbiek a tavalyi baki után különösen nagyot léptek előre, végig az élmezőnyben tudtak küzdeni, idén azonban nem ők, hanem a Porsche volt a BoP „kedvezményezettje”.

Szenved a Porsche, “őrületes” a sebességkülönbség

A GTP kategória eredménye:

# Csapat Pilóták Márka
1.
60
🇬🇧 Blomqvist
Meyer Shank
Racing
Acura
🇺🇸 Braun
🇧🇷 Castroneves
🇫🇷 Pagenaud
2.
10
🇵🇹 Albuquerque
Wayne Taylor
Racing
Acura
🇺🇸 R.Taylor
🇨🇭 Délétraz
🇳🇿 Hartley
3.
01
🇫🇷 Bourdais
Chip Ganassi
Racing
Cadillac
🇳🇱 van der Zande
🇳🇿 Dixon
4.
02
🇳🇿 Bamber
Chip Ganassi
Racing
Cadillac
🇬🇧 Lynn
🇬🇧 Westbrook
5.
31
🇧🇷 Derani
Action Express
Racing
Cadillac
🇬🇧 Sims
🇬🇧 Aitken
6.
24
🇦🇹 Eng
Rahal Letterman
Lanigan Racing
BMW
🇧🇷 Farfus
🇩🇪 Wittmann
🇺🇸 Herta
14.
7
🇦🇺 Campbell
Porsche Penske
Motorsport
Porsche
🇧🇷 Nasr
🇩🇰 Chistensen
42.
6
🇬🇧 Tandy
Porsche Penske
Motorsport
Porsche
🇫🇷 Jaminet
🇺🇸 Cameron
48.
25
🇺🇸 De Phillippi
Rahal Letterman
Lanigan Racing
BMW
🇬🇧 Yelloly
🇿🇦 S.van der Linde
🇺🇸 Herta

További kategóriagyőztesek:

# Csapat Pilóták Márka Kat.
7.
55
🇦🇺 Allen
Proton
Competition
ORECA
LMP2
🇮🇹 Bruni
🇺🇸 Poordad
🇮🇹 Pizzi
15.
17
🇨🇦 Mantella
AWA
Duqueine
LMP3
🇬🇧 Boyd
🇦🇷 Varrone
🇺🇸 Merrill
16.
27
🇨🇦 de Angelis
Heart of Racing
Team
Aston
Martin
GTD
🇩🇰 Sorensen
🇬🇧 Turner
🇬🇧 James
17.
79
🇪🇸 Juncadella
WeatherTech
Racing
Mercedes
GTD
Pro
🇫🇷 Gounon
🇩🇪 Engel
🇺🇸 MacNeil

Acura Acura ARX-06 Acura LMDh Colin Braun Daytona Daytona 24 Daytona International Speedway Daytona International Speedway (Road Course) Daytonai 24 órás Hélio Castroneves Meyer Shank Racing Simon Pagenaud Tom Blomqvist
Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email

Hozzászólások lezárva.

Facebook Twitter Instagram
© 2023 500miles.hu

Kezdj gépelni és nyomj Enter-t a kereséshez. Kilépéshez nyomd meg az Esc billentyűt.

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Elfelejtetted jelszavad?