Miután a Porsche, a Cadillac, a BMW és a Lamborghini után az Acura is jelezte, hogy az IMSA mellett az Endurance Világbajnokság (WEC) versenyein is részt vennének, a szervezők nem köteleznék a gyártókat, hogy egy nap különbséggel két versenyt is teljesíteniük kelljen.
Alig kezdődött meg az LMDh éra, máris jobban összemosódik a WEC és az IMSA mezőnye, mint azt a szervezők gondolták, emiatt pedig változtatni kell majd a két sorozat közös hétvégéjén.
Idén harmadjára rendezik majd meg a „Super Sebring” elnevezésű hétvégét, melyen a pénteki napon a WEC idénynyitójára kerül sor a nagy futam, a 12 órás verseny (az IMSA fordulója) előtt.
A két mezőny azonban – köszönhetően a közös Hypercar/GTP, illetve a GT3 kategóriáknak – egyre jobban összemosódik majd, így a szervezők szeretnék elkerülni, hogy a csapatokat hosszú távon ilyesfajta dupla terhelésnek vessék alá.
Sebring 2024-től elveszíti majd a szezonnyitó státuszát a WEC naptárában, és az azt megelőző teszt is Katarba kerül majd. Ezzel kétszeresen is kétségbe kerül a futam sorsa.
„Az elsődleges célunk, hogy legyen versenyünk az Egyesült Államokban.” – emelte ki Pierre Fillon, az ACO elnöke.
„Szeretem Sebringet, egy ikonikus verseny, de lehetetlen folytatni azt, hogy legyen egy verseny pénteken, és utána szombaton is. A szponzoroknak és a gyártóknak is nehéz, hogy két futam van, más lehetőséget kell találnunk, de hogy mi az, azt még nem tudom.”
„Az alap ötlet az, hogy legyen közös eseményünk az IMSA-val, most azt próbáljuk kitalálni, hogyan tehetjük ezt meg. Az jó, hogy Sebring két boxutcával is rendelkezik, de nem hely, hanem idő kérdése az egész.”
„Ellentét van a partnereink és a szponzoraink között. Minden gyártó magasabb szinten akar teljesíteni, így át kell gondolnunk, ezentúl hogyan legyen ez a dupla verseny.”
A motorsport.com szerint a legnagyobb esélyes a WEC amerikai fordulójára nem a korábbi helyszín, Austin, hanem az IMSA-ba idén visszatérő Indianapolis lenne. A pálya tulajdonosa, Roger Penske törekszik arra, hogy minél nagyobb sportautó verseny legyen ott, már az Intercontinental GT Challenge mezőnyét elcsábította az Indianapolisi 8 órás versennyel.
A másik opció az lehet, ha a WEC mezőnye a Petit Le Mans előtt egy héttel teljesít majd futamot Road Atlantán.