vasárnap, június 26, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
KezdőlapIMSANagy bajban van a Corvette Racing, nem jó a tempó

Nagy bajban van a Corvette Racing, nem jó a tempó

- Hirdetés -

Tommy Milner szerint a Corvette Racing “nincs elragadtatva” az új, átalakított Chevrolet Corvette C8.R GT3 tempójától.

A két módosított Chevrolet Corvette C8.R GTD a nyolcadik és kilencedik helyen végzett a 13 autóból álló osztályban a Rolex 24 at Daytona vasárnapi kvalifikációs futamán.

- Hirdetés -

Aannak ellenére, hogy a hétvége folyamán a Balance of Performance módosításával próbálták közelebb hozni őket a mezőny elejéhez, a távolság egyre csak nőtt.

Egyik Corvette sem bizonyult tényezőnek a 100 perces versenyen, az autók leggyorsabb köre, Marco Sorensen 1:47.430-as ideje több mint 1 másodperccel volt lassabb az osztály élmezőnyénél.

- Hirdetés -

A Pratt & Miller által irányított csapat közleménye szerint az eredmények “kemény küzdelmet” jósolnak a tavalyi GT Le Mans osztály bajnokai számára, akik a GTD Pro kategóriában a GTE-specifikus Corvette módosított változatával indulnak idén.

A változtatások között szerepel a többletsúly, a kisebb teljesítmény, a nagyobb légellenállás és a Michelin sablon abroncsok, amelyekkel a csapat még mindig nem tud megbarátkozni.

Nyilvánvalóan nem vagyunk elragadtatva a tempónktól” – mondta Milner a SportsCar365-nek.

Még mindig sokat kell tanulnunk a gumikról, és az ehhez hasonló dolgokkal kapcsolatban – a tapasztalatok segíteni fognak nekünk a versenyen.”

A terv természetesen az volt, hogy minél többet tanuljunk. Az én szemszögemből nézve, fontos, hogy megtapasztaljam milyen a GT3-as versenyzés… ez hatalmas része a GTD kategória 24 órásának, hiszen 35 autó versenyzik nagyon hasonló tempóban.

Az örökifjú Milner a nem túlságosan reménykeltő tempó ellenére is megpróbálta keresni a pozitívumokat.

Nem volt rossz nap. Az autó egyben van, és nem kerültünk bajba. Rengeteg versenyadat áll a mérnökök rendelkezésére, hogy átnézzék, és a lehető leggyorsabbá tegyék a Corvette-jeinket” – jelentett ki Milner.

#4: Corvette Racing, Corvette C8.R GTD, GTD PRO: Tommy Milner, Nick Tandy, Marco Sorensen
#4: Corvette Racing, Corvette C8.R GTD, GTD PRO: Tommy Milner, Nick Tandy, Marco Sorensen Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

Corvette mantra: Tanulni, tanulni, tanulni

Antonio Garcia elmondta, hogy a csapat a vasárnapi 100 perces versenyt a Michelin gumik tesztjeként fogta fel.

Rengeteg különböző dolog van a gumiszabályokkal kapcsolatban – például a guminyomás regulázása – és erről sokat tanultunk. Ez volt az első tapasztalatunk ezzel kapcsolatban” – magyarázta Garcia.

Vezettem és tanultam, hogyan lehet maximalizálni az abroncsok teljesítményét. Még ha nem is voltunk gyorsak, sok tapasztalatot szereztünk, például a kettős etapokról. Szinte az összes GTD csapat régebb óta használja ezeket a gumikat, mint mi, szóval van mit behoznunk.

Meglátjuk, hogy néhány nap múlva erősebben tudunk-e visszatérni, és ott tudunk-e majd lenni, ahol lennünk kell.

A BMW és a Ferrari GT3-as autókon szintén BoP változásokat eszközöltek a gyenge teljesítményük miatt, azonban ez rajtuk sem segített.

A Team RLL által vezetett BMW M4 GT3-asok párosa a 12. és a 13. helyen végzett az osztályban, míg a Risi Competizione Ferrari 488 GT3 Evo 2020-as Ferrari 488 GT3 a 11. helyen végzett.

Az IMSA fenntartja magának a jogot további BoP-változtatásokra, bár egyelőre nem világos, hogy a WeatherTech SportsCar Championship szezonnyitója előtt a szankciós testület fog-e további módosításokat eszközölni.

- Advertisement -
András Roos
András Rooshttp://500miles.hu
Gyermekkoromban minden vasárnap este a CART, és később Champ Car versenyeit néztem az ágyam melegéből. Mondhatnám, hogy arra aludtam el, de ezeken a versenyeken nem lehetett elaludni, számomra ez marad örökre az IndyCar legszebb időszaka. NASCAR-ral 2010-ben kezdtem el foglalkozni, és bár az elmúlt évtizedben sok változáson esett a széria, a szerelmem irányába csak egyre erősebb.

Friss