A Porsche után már az IMSA új érájának második autója, a Cadillac is kigördült a garázsból, feltehetően az Indianapolis közeli Putnam Parkban.
A Dallara által épített járgány jövőre a világbajnokságon – így Le Mans-ban is – indul majd az amerikai széria mellett.
Az első körök során a Chip Ganassi Racing pilótája, Earl Bamber ült a volán mögött.
„Nagyon izgalmas látni, ahogy az egész csapat zsenialitása kifizetődik.” – kezdte Kalvin Parker, a Cadillac Racing projektvezető helyettese.
„A 2023-as szezon a valaha volt egyik legszorosabbjának ígérkezik. Ezért is várjuk, hogy tovább tesztelhessük az autót a pilóták visszajelzése alapján a pályán és a szélcsatornában is.”
Bár a Porsche jóval előrébb jár a teszteléssel európai programjának köszönhetően, a tengerentúl csak a jövő héten, a Cadillac társaságában Sebringben kezdik meg bejáratást.
„Ezek az első körök egy jövő évre felkészülő, igen zsúfolt tesztprogram elején. – emelte ki Laura Wontrop Klauser, a GM sportautó programjának vezetője. – A csapatunk pedig eltökét aziránt, hogy folytassuk a Cadillac örökségét, ami a győzelmeket illeti.”
Ami az amerikai gyártót illeti, az előzetes grafikákhoz képest jelentős változás ment végbe az autó elején. Azonkívül, hogy a tükrök is felkerültek az autóra, nagyobb oldaldoboz, és szokványosabb orr, illetve hátsó szárny került az autóra.
„Hihetetlen esemény volt, köszönhetően a Cadillac, a Chip Ganassi Racing és a Dallara csapatmunkájának.” – összegezte Bamber, miután kiszállt az autóból.
„Üdítő érzés volt először az autóba ülni és feltapasztalni, milyen lesz a jövő. Nagyon sok munka van ebben az autóban, már várjuk, hogy 2023-ban élesben is megreptessük.”
Az Acura és a BMW első bejáratására is július végéig kerül majd sor, az első IMSA kollektív teszt pedig októberben lesz a Road Atlantán. Ezt követően pedig decemberben már az idénynyitó helyszínén, Daytonában lesz még egy gyakorlás.