Legutoljára 2019-ben teljesített bárhol teljes szezont, most azonban – kellő motiváció hatására – újra teljes munkaidőben volánhoz ülne Jenson Button.
Legutóbb a japán Super GT mezőnyében szerepelt 2009 világbajnoka, aki azóta több versenyen is indult, de sehol sem nyomott le egy teljes évet. 2019-ben első gyermeke születése miatt állt el a sportautózástól, azóta saját csapatával a British GT bajnokságban és az Extreme E-ben is megfordult, miközben F1-es szakértőként kezdett el dolgozni a Sky Sports csapatában és megfordult a rallycross szakágban is.
A brit világbajnok idén tért vissza reflektorfénybe igazán, amikor kisebb meglepetésre bejelentette, hogy NASCAR-versenyen fog indulni és az amerikai sorozatot fogja képviselni a 100. évfordulós Le Mans-i 24 óráson.
Késői dráma ellenére jól sikerült a NASCAR Le Mans-i kalandja
„Sok mindent kipróbáltam az elmúlt években, mert mindegyik sorozatban el akartam indulni. Szerencsés voltam, hogy bizonyos autókkal bizonyos versenyeket teljesíthettem. Úgy érzem, nincs mit veszítenem, van egy F1-es címem, tehát teljesítettem, ami a cél volt, innentől azért versenyzek, mert szeretem.
A tanulás és a kihívások mindig izgatnak és hajtanak, különben már abbahagytam volna.”
Button második fellépésére a jövő héten, a NASCAR első utcai versenyén kerül majd sor, az előtt beszélt a motorsport.com-nak jövőbeli terveiről.
„Nem gondoltam, hogy akarok egy teljes szezont bárhol is, mert így is sűrű a menetrendem, de jövőre akár lehet róla szó. Jó beugrani egy-egy versenyre, de ilyenkor sosem tudod magadból kihozni a legjobbat, mert azzal megy el az idő, hogy meg kell ismerkedni a csapattal, a szimulátorban az autóval, a mérnökömmel és a vezető szerelőmmel, hogy megértsük egymást.
Így igen, szeretnék valahol egy egész bajnokságot teljesíteni, ha az időm megengedi. Még néhány dolgot el kell intézni, hiszen idén is sok dolgom volt. Mindenképpen sportautózás lesz a terv, szóval az IMSA vagy a WEC (Endurance Világbajnokság).”
Mindkettő sorozatban éppen idén lendült fel a bevezetett LMH/LMDh – Európában Hypercar, odaát GTP néven futó – kategória, Button kiemelte, ha van lehetőség rá, szívesen indulna a leggyorsabb géposztályban is.
„Persze. Ki tudja, mi lesz majd a jövőben, akár még több NASCAR-verseny is lehet, de ahhoz kéne Jim [France, a NASCAR vezérigazgatója] segítsége is.”
A szakember akár az IMSA élmezőnyében is helyet biztosíthat Button számára, hiszen a GTP-ben szereplő Cadillac-csapat, az Action Express Racing tulajdonosa is.
Buttont gyerekkorára emlékeztette az autó, ami szerinte mindent fordítva csinál