Detroit kiesett a körforgásból, Chicagót pedig bejelentették ugyan a NASCAR-ral közösen, mégsincs benne az IMSA versenynaptárában.
Egyelőre Long Beach az egyetlen, amit nem érintett változás, de a kaliforniai verseny egyedüli városi helyszín a 2023-as menetrendben.
Detroit Nagydíja átköltözik a Belle Isle-ról a belvárosba, az első ilyen eseménynél viszont Doonan Le Mans-ra is tekintettel kell, hogy legyen. A francia verseny ugyanis két hétvégét átölelő programmal rendelkezik, és ez lógna bele a detroiti versenybe. Emiatt az egy éves megállapodásban a GT4-es és TCR autókat felvonultató Pilot Challenge veszi át a fő sorozat helyét az IndyCar mellett.
„Próbálunk tekintettel lenni azokra, akik Le Mans-t is teljesíteni szeretnék és a százéves évfordulós ünnepségekre, amit terveztek.” – emelte ki John Doonan, a sorozat első embere.
Az amerikai kiemelte, jövőre, amikor nem lesz ilyen szoros a nyári menetrend, már tervezik az esemény visszaépítését az IMSA naptárába.
„Mindenképp ez a terv. Azt a bajnokságot akartuk oda vinni, ami Belle Isle-ra is ellátogatott évekig. Ez a szándékunk, igen.”
Ami pedig Chicagót illeti, az eheti bejelentésekben a kezdeti csinnadratta ellenére nem volt szerepe, de a projekt nem állt le.
„Minden lehetőségre nyitottak vagyunk. Ez egy első alkalom lenne, amit a NASCAR szervez majd, mi meglátjuk, mi fér bele a menetrendbe.”
Nagyon sűrű lesz az idei nyár, emiatt könnyen lehet, hogy nem a fő sorozat, és nem is a Pilot Challenge lesz majd az, ami kitölti az IMSA által ígért helyet.
„Glen június utolsó hétvégéjén lesz, Chicago az azt követő héten lesz. Még Mosportot is hátrébb toltuk, de egy hét szünet után jön Lime Rock. Ügyelnünk kell arra, hogy ne terheljük túl a csapatokat, ezért kell dolgoznunk a háttérben. 2023 különleges lesz ebből a szempontból, hogy sok verseny lesz egymás után.”