Most először kicsit különválik az „európai” és az észak-amerikai mezőny, ugyanis az Endurance Világbajnoksággal (WEC) Hypercar kategóriájával ellentétben az IMSA GTP-ben versenyről versenyre változnak a kiegyenlítő feltételek.
Mindkét bajnokság külön BoP-val [teljesítménykiegyenlítő rendszerrel] rendelkezik, ami ugyanaz volt Sebringben, legalábbis, ami a közös márkákat, a Porschét és a Cadillacet illeti.
A WEC azonban utána a fél szezonra befagyasztotta a frontvonalakat, hogy megakadályozzák a márkákat abban, hogy direkt lassabban menjenek bármelyik versenyen annak érdekében, hogy engedékenyebb feltételeket kapjanak a soron következő futamra. Érvelésük szerint így egy fél évet kéne bárkinek feláldoznia ahhoz, hogy utána gyorsabb legyen.
A szervezők így fél szezonnyi adattal a hátuk mögött terveznek dönteni a Le Mans-i 24 órás után, mi legyen a következő irány.
Az IMSA ezzel szemben maradt a klasszikus, versenyenkénti megállapításnál, így a közös állásponthoz képest itt van az első eltérés.
Márka | Súly | Max. telj. | Etap E | Fordulatsz. |
🇯🇵 Acura | 1 045 kg (-9 kg) |
520 kW | 914 MJ (-3 MJ) |
9 512 rpm |
🇩🇪 BMW | 1 036 kg (-4 kg) |
515 kW (+2 kW) |
907 MJ (+2 MJ) |
8 000 rpm |
🇺🇸 Cadillac | 1 031 kg (-7 kg) |
513 kW | 903 MJ (-2 MJ) |
8 800 rpm |
🇩🇪 Porsche | 1 036 kg (-12 kg) |
515 kW (-2 kW) |
907 MJ (-5 MJ) |
8 158 rpm |
Azt azonban fontos kiemelni, hogy a következő fordulóban, Long Beachen minden eddiginél fontosabb lesz majd a maximális teljesítmény, hiszen a szezon egyik legrövidebb futamára kerül majd sor, mindössze csak 100 percet köröznek majd az eddigi endurance versenyekhez képest.
Ilyen szempontból az eddig serephajtó BMW kapta a legjobb változtatást, de továbbra is az Acura van a legjobb helyzetben, akik eddig mindkét versenyen volt esélyük a győzelemre.
Ezenkívül továbbra is folytatódik a trend, miszerint a súlyengedménnyel megfelelően kevesebb energiát használhat el egy márka egy etap során. Long Beachen csak egy kiállás lesz, a gumik és üzemanyag tekintetében stratégia tehát kevésbé játszik majd szerepet, az energiát viszont még jobban be kell osztani, hiszen csak egy alkalommal „indul újra” az adott mennyiség.