back to top
vasárnap, október 13, 2024

Káoszba fulladt Sebring főfutama

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Rengeteg füstbe ment terv döntött a Sebringi 12 órás verseny sorsáról, a sötétség és a fáradtság végül a futam végét elég hektikussá tette mindegyik kategória számára.

Az elavult pálya, amit így hagynak, mert ettől különleges

- Reklám -

- Reklám -

A hétvégén a WEC és az IMSA közös hétvégéjén a világbajnokság idénynyitója után Amerika legjobb sportautói is összecsaptak az Endurance Tripla Korona idei második versenyén.

Az új királykategóriában, a GTP mezőnyben látszott, hogy a teljesítménykiegyenlítés működött, a Daytonában esélytelenül lassúnak bizonyuló BMW-k is tudták tartani a tempót a többiekkel. A verseny első részében a két Cadillac trónolt a lista élén, Pipo Derani alatt azonban elfogytak a gumik, és a kényszerkiállás után ütközött az LMP3-as autóval, ami még jobban visszavetette.

- Reklám -

Féltávnál már az Acura vette át a kezdeményezést, később pedig a Ganassi Cadillac életre kelt, amíg ki nem estek műszaki probléma miatt. Eddigre már az egyik BMW is távozott a mezőnyből.

Elég bizarr jelenetet okozott az egyik sárga zászló, ugyanis az egyik LMP3-as autó nemes egyszerűséggel belevezetett az élmezőnybe tartozó Porschéba:

Később a sötétség beálltával csak rosszabbodott a helyzet, az egyik újraindítást követően Pietro Fittipaldi sodródott ki a pályáról, leszakadó kerekét pedig egy érkező LMP3-as autó találta telibe.

Két órával a vége előtt már csak öt GTP autó maradt állva, miután a daytonai győztes, 60-as Acuráról leesett a bal hátsó kerék.

Az igazi dráma azonban a futam utolsó 20 percében következett be, amikor a Filipe Albuquerque a vezető pozícióért csatázva a Porschékkal túlságosan is erőltette az előzést, lesodródott, és kiütötte mind a két ellenfelét.

Így Jack Aitken örökölte meg az első helyet az egyetlen állva maradt Cadillackel, mögötte pedig Nick Yelloly hozta be a BMW-t. Mindössze ők ketten voltak versenyben a kockás zászlónál, a verseny harmadik helyét az LMP2-es mezőnyben versenyző IndyCar pilóta, Scott McLaughlin húzta be, a tavalyi kategóriabajnok John Faranóval.

Az összetett dobogó és a GTP autók sorrendje:

# Csapat Pilóták Márka Kat.
1.
31
🇧🇷 Derani
Action
Express
Racing
Cadillac
GTP
🇬🇧 Sims
🇬🇧 Aitken
2.
25
🇺🇸 De Phillippi
Rahal Letterman
Lanigan Racing
BMW
GTP
🇬🇧 Yelloly
🇿🇦 S.van der Linde
3.
8
🇨🇦 Farano
Tower
Motorsport
ORECA
LMP2
🇧🇧 Simpson
🇳🇿 McLaughlin
9.
6
🇬🇧 Tandy
Porsche Penske Motorsport
Porsche
GTP
🇫🇷 Jaminet
🇺🇸 Cameron
10.
10
🇵🇹 Albuquerque
Wayne Taylor Racing
Acura
GTP
🇺🇸 R.Taylor
🇨🇭 Délétraz
11.
7
🇦🇺 Campbell
Porsche Penske Motorsport
Porsche
GTP
🇧🇷 Nasr
🇩🇰 Chistensen
24.
60
🇬🇧 Blomqvist
Meyer Shank Racing
Acura
GTP
🇺🇸 Braun
🇧🇷 Castroneves
47.
01
🇫🇷 Bourdais
Chip Ganassi Racing
Cadillac
GTP
🇳🇱 van der Zande
🇳🇿 Dixon
51.
24
🇦🇹 Eng
Rahal Letterman Lanigan Racing
BMW
GTP
🇧🇷 Farfus
🇩🇪 Wittmann