Szövetségre lépett az IMSA top kategóriájában két patinás amerikai csapat. Az Andretti végre csatlakozhatott a GTP osztályhoz, méghozzá a Wayne Taylor Racing oldalán. Az egyesülés érinti a WTR GTD Acuráját is, de az Andretti LMP3-as autója nem kerül át a „Wayne Taylor Racing with Andretti Autosport” névre.
Az Andretti már korábban is szeretett volna visszatérni a sportautózás csúcsára. Ám az eredetileg kinézett Audi programja megszűnt, és az Alpine-nal közös F1-es projekt pedig meghiúsulni látszik.
Most úgy tűnik, az IndyCar motorbeszállító mellett (Honda) még szorosabbra fűződik, a japánokkal a kapcsolat. Ugyanis két kategóriában is a testvérmárka Acura autóiért lesznek felelősek.
„Ez elég izgalmas számunkra.” – ismertette Michael Andretti. – „Büszkén térünk vissza az ISMA paddockba így, hogy a GTP indulásának részesei lehetünk a Wayne Taylor Racingnek és a Honda Performance Developmentnek köszönhetően.”
Ez a vég kezdete?
A másik oldalról Wayne Taylor már régóta dédelgetett álma felé halad ezzel, hiszen így esélye lehet két autót is indítani a megnövekedett forrásokkal. A csapatfőnök megtiszteltetésnek nevezte az együtt működést, de azért elismerte, nem érte váratlanul a dolog, hiszen már több, mint egy éve dolgoztak ezen Andrettivel.
Taylor már 66 éves, így lehet, hogy egy pár éven belül átadja csapatát és visszavonul. Ebbe az irányba mutat az is, hogy ugyan jövőre nem változik majd a csapatok napi működése, az Andretti Global új, 2025-ben nyíló központjába költözne majd a WTR is.
Az Andretti távolabb került az F1-től
Michael Andrettiék komoly pénzeket fektettek a fejlesztésbe, annak reményében, hogy az FIA engedi indulni őket az F1-ben. Végül ez nem jött össze, de így is új programot akartak kezdeni.
Azt célozták be, hogy leendő F1-es motorpartnerük, az Alpine Hypercar projektjének észak-amerikai verzióját üzemeltetnék. Megmaradt volna köztük a kapcsolat, arra az esetre, ha később adódik egy lehetőség a királykategóriában.
Nem az F1-ben lép majd szövetségre az Alpine és az Andretti?
Végül nem a francia márkával kötöttek szövetséget, hanem a Honda testvérmárkájához, az Acurához fordultak. Így kötöttek ki a WTR-nél, akikkel rögtön kétfajta autót, az LMDh-t és a GT3-as Acurát is indítják majd.
Ezzel már kiderült, mi lesz az Andretti új projektje, és az is, hogy nem lépnek szövetségre az Alpine-nal, aki motort szállíthatna nekik az F1-ben.