500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
2023. március 28. kedd, 09:46 Login
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Adatvédelmi elvek
  • Szerzői jogok
500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
500 Miles500 Miles
Home » Bátrabban lehet kísérteni a sorsot az IndyCar-ban
IndyCar

Bátrabban lehet kísérteni a sorsot az IndyCar-ban

Gerse JózsefÍrta Gerse József2022. december 30.Frissítve:2022. december 30.2 perc
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
Kevesebb kisebb ütközés járhat kieséssel az újításnak köszönhetően
Fotó: IndyCar
Megosztás
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

A Dallara új alkatrészeket készít a 2023-as szezonra az első futóművekhez, amivel az autók és a versenyzők épségét segíti. A kocsik jobban bírják majd az ütközéseket, a kézsérülések kockázata pedig csökken.

A RACER beszámolója szerint az első felfüggesztésnél a kormánykar kialakítása változik meg a kerékösszekötőhöz kapcsolódó résznél, vékonyabb lesz, így az jelentős erőhatás esetén törés helyett nagyobb valószínűséggel csak meghajlik. Mindez kihúzhatja a pácból azokat, akik koccannak a fallal vagy egy másik autóval, a korábbinál jobb esélyeik lesznek a futam folytatására.

Az új elemek használata kötelező lesz az oválokon, a többi pályán mindenki szabadon dönthet arról, felszereli-e. „Én mindenhol javaslom a használatát, mert úgy gondolom, a hüvelykujj- és csuklósérülések kockázatát is mérsékli – magyarázta az IndyCar aerodinamikai részlegének vezetője, Tino Belli az újítás további hasznát. – A kormánykerékre csapódó erő kevésbé lesz durva.”

Messzire nem kell visszamenni az időben, hogy példát találjunk a merev, az erőhatásokat kevésbé elnyelő kormányrendszerből eredő kézsérülésre: 2022-ben Szato Takuma járt így, de 2018-ban az Indy Lights-ban Colton Hertának is lett baja emiatt.

Az új alkatrész tehát legkésőbb a második versenyen, Texasban minden autón debütál, de egyesek már a szezonnyitón, St. Petersburg-ben kipróbálhatják.

A hátsó kerekeknél is lesz változás

Szintén változást jelent a 2023-as szezonra, hogy megerősítik a hátsó kerekek köteleit, amelyek azt hivatottak szolgálni, hogy a baleseteknél ne repüljenek el a kerekek veszélyes helyzetet okozva. A rögzítőkötelet alkotó szálak számát 60%-kal bővítik és a színéből azt is meg tudják állapítani a szakemberek, hogy az élettartamával hogy áll.

IndyCar technika Tino Belli
Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email

Hozzászólások lezárva.

Facebook Twitter Instagram
© 2023 500miles.hu

Kezdj gépelni és nyomj Enter-t a kereséshez. Kilépéshez nyomd meg az Esc billentyűt.

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Elfelejtetted jelszavad?