back to top
vasárnap, október 13, 2024

Készül a Ferrari GT3-as autója

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Folyamatos a munka a Ferrari elmondása szerint a gyár háza táján a GT3-as autó fejlesztésével kapcsolatban. A nulláról, fehér papírról indultak.

- Reklám -

A Ferrari saját elmondása szerint folyamatosan halad új GT3-as autójának fejlesztésében, és a gyártó sportautó-versenyzését felelős vezetője, Antonello Coletta szerint a jövő hónap végén akár ki is gurulhat pályára az autó. Az alap a 296 GTB utcai autó lesz, annak GT3-homologizációja szerint. Ez váltja majd a jelenleg használt 488 GT3-ast, mellyel az olasz márka 2016 óta versenyez.

- Reklám -

Coletta szerint a Ferrari 296 GT3-as fejlesztése tökéletes ütemben halad.

A fejlődés folyamatos” – mondta el a sportscar365.com kérdésére. „Reméljük, hogy március végén és április elején jöhet az első teszt. Reményeink szerint júniusban vagy júliusban bemutathatjuk az autót; ez az elképzelés attól függ, hogyan fejlődik az autó a következő hónapokban. Fontos, hogy minden ügyfélnek és csapatnak lehetősége legyen értékelni az autót, és tervet készíteni 2023-mal kapcsolatban. A szezon közepén kell bemutatnunk az autót.

- Reklám -

A Ferrari tervei szerint a 296 GT3-at először a fioranói tesztpályán fogja pályára küldeni, mielőtt egy intenzív program keretében európai pályákra indulna.

Nem lesznek próbaversenyek

Ugyanakkor úgy tudni, hogy a gyártó nem tervezi, hogy az autó előhomologizált változatát versenykörülmények között futtatja idén. A BMW és az Audi a 2021-es szezonban néhány kiválasztott versenyen bevetette ráncfelvarrott 2022-es homologizációit, mielőtt tényleg azokkal versenyeztek volna idén.

Coletta jelezte, hogy a 296 GT3-at a hibrid Le Mans-i hiperautója mellett tesztelik majd, amint az utóbbi jármű néhány hónappal később megjelenik. Az időzítés összhangban van Coletta előrejelzésével, amelyet akkor tett, amikor a 296 GT3 projektet tavaly nyáron először felfedték.

A teszteket valószínűleg együtt fogjuk elvégezni, mert hülyeség lenne, ha nem osztanánk meg ugyanazokat az adatokat” – mondta akkor Coletta. „Elvisszük mindkettőt a pályára, és mindannyian együtt fejlesztjük a GT3-at és a Hypercart. Normális, hogy a Hypercar két-három hónappal később lesz kész. Attól függ, de biztos vagyok benne, hogy Le Mans után már a pályán leszünk.

A nulláról

A Ferrari 296 GT3 fejlesztése Coletta megfogalmazása szerint a szó legszorosabb értelmében tiszta lappal indult. Az alap az utcai autó, benne plug-in hibrid megoldásokkal képességekkel és 3 literes V6-os ikerturbós belsőégésű motorral.

Azt hiszem, ez egy jó változás lesz. A múltban minden autónk a korábbi autó evolúciója volt. Ha emlékszünk a 430-asra, a 458-asra, majd a 488-asra… volt néhány korábbi rész, ami az új autóban is szerepet kapott. A mostani viszont teljesen más: az alváz, a motor, a felfüggesztés. Ez egy jó kihívás számunkra és a technikai csapatunk számára. Nincsenek alkatrészeink a 488-asból. Az egész autó más. Emiatt nagyon kíváncsi vagyok az első alkalomra, amikor  láthatom az autót a pályán, és láthatom, hogy jó munkát végeztünk-e.

Nagy érdeklődés

Coletta szerint nagy az érdeklődés a Ferrari készülő új autója iránt. „Rengeteg ügyféltől érkezett már igénylés. Meg is lepődtünk az érdeklődés volumenén. Ez egy jó lehetőség. Úgy gondolom, fontos szerepe volt ebben annak, hogy az elmúlt két évben sok versenyt nyertünk. Normális, hogy a termék Maranellóban születik meg azzal a tudással, amivel rendelkezünk. Ezt nagyon értékelik az ügyfeleink és a többi márka ügyfelei, akik több információt kérnek tőlünk az új autóról.

Az egyik ügyfél, aki érdeklődik az új Ferrari GT3 iránt, Roberto Lacorte, akinek csapata, a Cetilar Racing a 488-as GTE változatát indította a WEC-ben. Az istálló nemrég egy 488 GT3 Evo 2020-at is indított a daytonai 24 óráson.

Ez egy fontos év számunkra, de várjuk a jövő évet is, mert szeretnénk a Ferrari új GT-autójával indulni, és jövőre Daytonába vinni az autót” – mondta Lacorte még a múlt hónapban. „Amerikában jövőre is kicsit előbb indul a szezon. Így pedig az első csapat akarunk lenni a világon, amelyik a 296-ossal versenyez. Daytonában már azzal az autóval versenyzünk, ez biztos. Aztán meglátjuk, hogy IMSA- vagy WEC-versenyek jönnek.