Nick Tandy érzelmes búcsút vett a Corvette-től, de nem kerül rossz helyre, jövőre az endurance legmagasabb kategóriájában próbálhatja ki magát újra, de azt még nem tudni, Le Mans-ban is indul-e vagy sem.
Bahreinben, az Endurance Világbajnokság (WEC) szezonzáróján futotta utolsó futamát a Corvette színeiben a Tandy-Milner páros. Jövőre a megváltozott szabályok keretében megszűnik a LMGTE Pro kategória. Az ezzel járó kavarodásban – a gyári csapatoknak amatőr pilótákra van szükségük – pedig teljes cserét jelentett be az amerikai márka.
A 2015-ös Le Mans-i 24 órást Nico Hülkenberg oldalán megnyerő brit – hiába csak két évig volt náluk – érzelmes búcsút vett a csapattól.
„Őszintén szomorú arról beszélni, hogy az elmúlt két év véget ér. Szerencsésnek mondhatom magam, hogy ennek a csapatnak voltam a tagja, ezt nem sokan mondhatják el magukról.” – összegezte Tandy.
„Életre szóló barátokat szereztem, sok lelkes és elkötelezett Corvette tulajdonossal találkoztam, akik 3 éve nem beszéltek volna velem, most meg sajátjukként kezeltek.
Ez egy elköszönés, de talán nem végleges búcsú, nem tudjuk, mit hoz a jövő. Amikor ideérkeztem, nem az volt a tervem, hogy két év múlva vége legyen. De a sportban megváltozott néhány dolog, így a csapat tervei is módosultak.
Szerencsére van hova mennem, és látni fogok mindenkit a paddock másik részéről. Hihetetlen két év volt, minden nap élveztem, és ezt nem gyakran mondhatja el az ember.” – nyújtja hosszúra búcsúját a brit.
Elmondása szerint egészen a verseny utánig nem gondolt arra, hogy itt a vége.
„Amikor kimentem a boxutcából az utolsó etapra a teszten, Tyler [Neff, versenymérnök] és Tim [Kavanagh, az autóért felelős igazgató] a rádión figyelmeztettek, hogy ezek lesznek az utolsó köreim. Addig nem is esett le, hogy utoljára vezetem majd a C8.R GTE-t.
Akkor jöttem rá. A végén pedig nem is számítottam rá, de az egész csapat várt egy nekem írt üzenettel a táblán. Az elég vicces volt. Láttam őket mind zászlókat lengetni, elég érzelmes pillanat volt.”
Azért nem kell annyira búslakodnia, jövőre visszatér majd a Porsche kötelékébe, akikkel legnagyobb sikerét is elérte. Bár javarészt eddig GT autókat vezetett, párszor megfordult a prototípusok között is – ahogy a fenti említett Le Mans-i győzelem is mutatja – méghozzá nem is sikerek nélkül.
Most az új LMDh programban kap majd helyet, rajta kívül a fejlesztésben is résztvevő Frédéric Makowieczkit nevezték még ki, ezzel teljes lett a Porsche jövő évi gyári felállása. Azt még ugyan nem közölték, ki, hol és milyen felállással versenyez majd. Azonban ezzel már biztos, melyik 10 pilóta vezet majd gyári autót jövőre.