kedd, április 23, 2024

Earl Bamber: Majdnem rajtam ment el a győzelem

Dátum:

Megosztás:

Bamber elárulta, két hibája után megfogadta magának, hogy nem fogja elveszíteni a győzelmet az IMSA sorozat második fordulójában.

- Reklám -

Ganassi Racing Cadillac 02-es autója alig több mint egy órával a Sebringi 12 órás vége előtt egy áthajtásos büntetés következtében visszaesett a második helyre.

- Reklám -

Az áthajtásos után azt mondtam magamnak, hogy semmiképpen sem veszíthetem el a győzelmet” – mondta Bamber az Autosportnak.

Elkaptam az 5-ös Cadillacet, visszatértem az élre, majd három kanyarral később megtörtént az incidens a Ferrarival, és megpördültem.

- Reklám -

Ma a két etap alatt egyszer a legjobb, egyszer pedig a legrosszabb vezetésemet mutattam be.

Őszintén szólva nagyon bosszús vagyok, mert 30 vagy 35 másodperccel kellett volna nyernünk – megnehezítettem magamnak az életet.

Bamber a verseny kilencedik órájában a tört az élre 02-es Cadillac DPi-V.R-rel, miután átvette az autót Neel Janitól, aki Kevin Magnussen késői cseréjeként érkezett, miután a dán visszatért a Forma-1-be a Haasnál.

A trió harmadik tagja, Alex Lynn 25 másodperces előnnyel adta vissza a 02-es Caddy-t Bambernek, aki így futott neki a hajrának.

Ez az előny azonban gyorsan szertefoszlott, amikor Bamber a boxkiállása utáni 3. kanyarban AWA Duqueine LMP3-as autójával ütközött, ami az áthajtásos büntetést eredményezte.

Arra számítottam, hogy jobban le fog lassulni, de jó tempót vitt a kanyarba, és pont ott volt az apexnél” – magyarázta Bamber. „Az én hibám volt.

Bamber a büntetés letöltése után közel öt másodperces hátránnyal tért vissza a pályára a JDC-Miller Caddyvel versenyző Richard Westbrookkal szemben, de hat kör alatt behozta a lemaradást.

Bamber tempója zseniális volt, de sok hibája miatt veszélybe sodorta csapata győzelmét
Bamber tempója zseniális volt, de sok hibája miatt veszélybe sodorta csapata győzelmét Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

Csőstül jön a baj

A 10-es kanyarban megelőzte a britet, majd a 16-os kanyarban a GT Daytona osztály AF Corse Ferrari 488 GTE Evo-jával találkozott, és megpördült.

Azt hittem, hogy már nincs mellettem: Hagytam egy rést, de nyilvánvalóan nem volt elég” – mondta Bamber. „Szerencsénk volt, hogy nem sérültünk meg, de ha ilyen jó autód van, könnyű visszajönni.

A győztes Cadillac hat másodperces hátránnyal indult újra a JDC-Miller autójával szemben, de hat körön belül újra az élre állt, miután Westbrook a 16-os kanyarban lelassult a lekörözöttek mögött.

Bamber a boxkiállások utolsó köre után is megtartotta a vezetést, de a JDC-Miller autóját átvevő Tristan Vautier tartotta vele a tempót a végééig.

A francia rövid időre három másodpercen belülre került a vezetőhöz képest, végül azonban Bamber újra felgyorsított, és megnyugtató 6,4 másodperces előnnyel szelte át a kockás zászlót.