péntek, április 26, 2024

Csata és spórolás egyszerre állt Delétraz előtt Daytonában

Dátum:

Megosztás:

Nem akármilyen feladat tornyosult Louis Delétraz előtt az LMP2-ben: úgy kellett volna csatáznia az LMP2-es mezőnyben a legvégén, hogy egyszerre spórol is.

- Reklám -

Hármas csata bontakozott ki a daytonai 24 óráson az LMP2-ben a verseny legvégén. Ebben végül a Tower Motorsport versenyét befejező Louis Delétraz húzta a legrövidebbet. Delétraz azt az instrukciót kapta a mérnökétől, hogy emeljen bele a leggyorsabb szakaszokon, így nem volt reális esélye a kategóriagyőzelemre. Na de akkor hogyan kellett volna csatáznia?

- Reklám -

A legnagyobb baj az volt, hogy üzemanyagot kellett spórolnom” – ismeri el Delétraz. „Valahol elszámoltuk, mert nem volt elegendő üzemanyag elmenni a végéig. Ezért kerültem ilyen helyzetbe, ezért kellett ennyire masszívan elemelnem a lábam a gázról a végén.

Delétraz mellett előbb Colton Herta, majd végül Giedo van der Garde is elment. „Elég csalódáskeltő. Pedig addig jó munkát végeztünk, visszajöttünk egy defekt miatt összehozott egy perces hátrányból is. Az utolsó 10 kör viszont nagyon messze volt az ideálistól.

- Reklám -

Nem segített Delétraz versenyén az sem, amikor koccant Hertával. „Bizonyos szintig értem, mert ez a munkája, meg kell csinálnia. Viszont hagytam neki helyet, ez pedig így nem volt sportszerű.

Mindamellett nem ezen múlt Delétraz és a Tower Motorsport versenye. „Ki tudja, talán én is megcsináltam volna azt a manővert fordított helyzetben. De egyébként már két körrel a balesetet megelőzően is jött az üzenet, hogy spóroljak. Ellenkező esetben nem ment volna el mellettem. Gyorsabb lettem volna, és magam mögött tudtam volna őt. Még csak a kockázat sem merült fel. Ezután viszont jött a beleemelgetés, ami viszont nem segített.