Sébastien Bourdais bement az eddigi DPi-körrekord alá a sebringi 12 órás időmérő edzésén. A teljes első sort kisajátította a Cadillac.
DPi
Bourdais tavaly megnyerte a versenyt, de még a JDC Miller MotorSports Cadillac autójával. Most, immár Chip Ganassi Racing-versenyzőként a #01-es Cadillac DPi-V.R-rel 1 perc 45,166 másodperces idővel ért körbe. Ez bő két tizeddel volt jobb az eddigi körrekordnál, mögöttük pedig a másodiknak is adtak, igaz, csak minimálisan, 0,026 másodperccel bizonyultak jobbnak. Négy autó ment be egyébként a körrekord alá, köztük mindösszesen 0,157 ezred volt a különbség.
Bourdais-nak mindössze két kör kellett ahhoz, hogy felmelegítse a gumijait, ezt követően érkezett a franciától az a kör, amivel a mezőny legelejéről kezdhetik majd meg a 70. sebringi 12 órás versenyt.
Pipo Derani az Action Express Racing #31-es Whelen Engineering Cadillacjével folyamatosan zárkózni tudott Bourdais mögé, míg végül mindössze két és fél századdal maradt el a ganassistól. A harmadik legjobb időt Ricky Taylor autózta a Wayne Taylor Racing Acurájával, mögöttük pedig a másig Ganassi-Caddy jön, amelyet ma Alex Lynn vezetett.
Mike Rockenfeller hátránya már négy tized volt a pole-körhöz képest, a Meyer Shank Racing autóját vezető Tom Blomqvist hátránya pedig már túl volt a másodpercen is. Miután Tristan Vautier összetörte az autóját, így a JDC Miller MotorSports címvédő létére mindössze a hetedik helyről kezdheti meg a holnapi versenyt.
LMP2 és LMP3
Az #52 PR1 Mathiasen Motorsport versenyautójával Ben Keating megint remek munkát végzett, és megszerezte a kategóriaelső helyet. Előnye ráadásul tetemes, hat tizedes volt a másodikként záró DragonSpeed-versenyző, Henrik Hedman előtt. A daytonai 24 órás során a PR1/Mathiasen uralta az LMP2 mezőnyét. Most Hedman mégis szét tudta szedni a két autót, és egy tizeddel megelőzte Steven Thomast. A negyedik helyen Dwight Merriman zárt az Era Motorsport autójával.
Izgalmasan alakult az LMP3-as kategória időmérője. A Muehlner Motorsport újonca, Harry Gottsacker Gar Robinsonnal (Riley Motorsport), valamint Jarett Andrettivel (Andretti Autosport) csatázott.
Utóbbi úgy tűnt, hogy 1 perc 57,234-es idejével az élen zár, ekkor ugyanis már 0,376 másodperccel vezetett a mezőny előtt. Robinson viszont az utolsó előtti körével kevesebb, mint egy tizeddel maradt le, és nekifutott még egy körnek. A kockás zászló mellett 1 perc 57,048 másodperces köridővel zárt a Ligier-rel, ami végül 0,035 másodperccel bizonyult jobbnak Andretti körénél.
Csatájuknak köszönhetően fél másodpercet vertek Gottsackerre, aki ennek ellenére megelőzte a FastMD racinges Max Hanrattyt a harmadik helyért.
GT
A GT osztály kombinált kvalifikációja megszakadt, amikor John Potter Magnus Racing Aston Martin Vantage-je a 10-es kanyarban megállt. Emiatt piros zászló lengett. Hat autónak – a #66, #28, #21, #47, #42 és #97-es – áthajtásos büntetést kellett letöltenie, mert a boxkijáratnál sorakoztak fel. Az IMSA szabályai szerint az időmérő folytatására ilye módon történő várakozás szabálytalan. Amikor az időmérő alig több mint öt perccel a vége előtt folytatódott, ennek a hatosnak a büntetés letöltése után éppen csak arra volt ideje, hogy a gumikat felmelegítsék, és egy gyors kört tegyenek.
Daniel Serra számára ez lényegtelen volt, aki a Risi Competizione színeiben 1 perc 49,414 másodpercet teljesített. Ezzel a #62-es Ferrari 488-as a GTD Pro élén zárt, 0,017 másodperccel megelőzve Mirko Bortolottit és a TR3 Racing Lamborghini Huracanját. Zacharie Robichon harmadik helyével a GTD kategória legjobbjának bizonyult. Előnye egyébként mindössze 0,025 másodperc volt Robbie Foley-hoz képest.
Szépen sikerült Russell Ward kármentése. A tegnap balesetet szenvedő versenyző ma már harmadik lett a GTD kategóriában, megelőzve Madison Snow-t. Összességében ez egyébként egy hatodik helyet jelent a Paul Miller Racingnek, amely először versenyezhet a vadonatúj BMW M4-essel. Mögötte az ötödik helyen a Cetilar Racing Ferrari 488-asa, Giorgio Sernagiotto bizonyult a leggyorsabbnak az autók közül, akiknek egy áthajtásos büntetést kellett letölteniük.
A sebringi 12 órás időmérőjének végeredménye
Poz. | # | Versenyzők | Kategória | Autó | Köridő | Különbség |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 01 | DPi | Cadillac DPi | 1’45.166 | ||
2 | 31 | DPi | Cadillac DPi | 1’45.192 | 0.026 | |
3 | 10 | DPi | Acura DPi | 1’45.301 | 0.135 | |
4 | 02 | DPi | Cadillac DPi | 1’45.323 | 0.157 | |
5 | 48 | DPi | Cadillac DPi | 1’45.576 | 0.410 | |
6 | 60 | DPi | Acura DPi | 1’46.249 | 1.083 | |
7 | 52 | LMP2 | ORECA LMP2 07 | 1’49.954 | 4.788 | |
8 | 81 | LMP2 | ORECA LMP2 07 | 1’50.592 | 5.426 | |
9 | 11 | LMP2 | ORECA LMP2 07 | 1’50.732 | 5.566 | |
10 | 5 | DPi | Cadillac DPi | 1’51.338 | 6.172 | |
11 | 18 | LMP2 | ORECA LMP2 07 | 1’51.584 | 6.418 | |
12 | 29 | LMP2 | ORECA LMP2 07 | 1’51.679 | 6.513 | |
13 | 8 | LMP2 | ORECA LMP2 07 | 1’51.890 | 6.724 | |
14 | 20 | LMP2 | ORECA LMP2 07 | 1’52.507 | 7.341 | |
15 | 22 | Duncan Tappy |
LMP2 | ORECA LMP2 07 | 1’53.209 | 8.043 |
16 | 74 | LMP3 | Ligier JS P320 | 1’57.048 | 11.882 | |
17 | 36 | Josh Burdon |
LMP3 | Ligier JS P320 | 1’57.083 | 11.917 |
18 | 6 | Efrin Castro Ugo De Wilde |
LMP3 | Duqueine D08 | 1’57.610 | 12.444 |
19 | 40 | Todd Archer |
LMP3 | Duqueine D08 | 1’57.719 | 12.553 |
20 | 38 | Daniel Goldburg |
LMP3 | Ligier JS P320 | 1’58.087 | 12.921 |
21 | 54 | LMP3 | Ligier JS P320 | 1’58.717 | 13.551 | |
22 | 62 | GTD PRO | Ferrari 488 GT3 | 1’59.414 | 14.248 | |
23 | 63 | GTD PRO | Lamborghini Huracan GT3 | 1’59.431 | 14.265 | |
24 | 16 | GTD | Porsche 911 GT3 R | 1’59.763 | 14.597 | |
25 | 33 | Malthe Jakobsen |
LMP3 | Ligier JS P320 | 1’59.781 | 14.615 |
26 | 96 | Michael Dinan |
GTD | BMW M4 GT3 | 1’59.788 | 14.622 |
27 | 57 | GTD | Mercedes-AMG GT3 | 1’59.848 | 14.682 | |
28 | 1 | GTD | BMW M4 GT3 | 1’59.898 | 14.732 | |
29 | 47 | GTD | Ferrari 488 GT3 | 1’59.917 | 14.751 | |
30 | 3 | GTD PRO | Corvette C8.R GTD | 1’59.927 | 14.761 | |
31 | 23 | GTD PRO | Aston Martin Vantage GT3 | 1’59.957 | 14.791 | |
32 | 9 | GTD PRO | Porsche 911 GT3 R | 1’59.982 | 14.816 | |
33 | 14 | GTD PRO | Lexus RC F GT3 | 2’00.002 | 14.836 | |
34 | 24 | GTD PRO | BMW M4 GT3 | 2’00.031 | 14.865 | |
35 | 32 | GTD | Mercedes-AMG GT3 | 2’00.176 | 15.010 | |
36 | 21 | GTD | Ferrari 488 GT3 | 2’00.203 | 15.037 | |
37 | 30 | LMP3 | Ligier JS P320 | 2’00.230 | 15.064 | |
38 | 25 | GTD PRO | BMW M4 GT3 | 2’00.460 | 15.294 | |
39 | 13 | LMP3 | Duqueine D08 | 2’00.487 | 15.321 | |
40 | 93 | Ashton Harrison-Henry |
GTD PRO | Acura NSX GT3 | 2’00.605 | 15.439 |
41 | 7 | LMP3 | Duqueine D08 | 2’00.624 | 15.458 | |
42 | 28 | Maximillian Goetz |
GTD | Mercedes-AMG GT3 | 2’00.919 | 15.753 |
43 | 79 | GTD PRO | Porsche 911 GT3 R | 2’00.951 | 15.785 | |
44 | 59 | Jon Miller |
GTD | McLaren 720S GT3 | 2’01.287 | 16.121 |
45 | 66 | Kyffin Simpson |
GTD | Acura NSX GT3 | 2’01.352 | 16.186 |
46 | 12 | GTD | Lexus RC F GT3 | 2’01.536 | 16.370 | |
47 | 97 | GTD PRO | Mercedes-AMG GT3 | 2’01.947 | 16.781 | |
48 | 39 | GTD | Lamborghini Huracan GT3 | 2’01.973 | 16.807 | |
49 | 27 | GTD | Aston Martin Vantage GT3 | 2’02.271 | 17.105 | |
50 | 42 | GTD | Lamborghini Huracan GT3 | 2’05.834 | 20.668 | |
51 | 44 | GTD | Aston Martin Vantage GT3 | 0.000 | ||
52 | 70 | GTD | McLaren 720S GT3 | 0.000 | ||
53 | 99 | GTD | Porsche 911 GT3 R | 0.000 |