szombat, június 25, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
KezdőlapCautionHibrid motorral KELL mennie Le Mans-ban a NASCAR autójának

Hibrid motorral KELL mennie Le Mans-ban a NASCAR autójának

- Hirdetés -

A NASCAR Next Gen Cup autójának hibrid motorral kell rendelkeznie, ha el akar indulni a 2023-as a Le Mans-i 24 óráson.

A versenyt szervező Automobile Club de l’Ouest (ACO) megerősítette, hogy a Hendrick Motorsports nevezését a rajtrácsra – amelyet egy “innovatív autó” számára tartanak fenn – csak akkor fogadják el, ha a Chevrolet Camaro ZL-1 energia-visszanyerő rendszerrel lesz felszerelve.

- Hirdetés -

Ez lehetőséget adna a NASCAR-nak arra, hogy a hibrid technológiát a Next Gen gépen tesztelje éles körülmények között, még még azelőtt, hogy bármilyen formában bevezetné azt premier kategóriájába.

Pierre Fillon, az ACO elnöke az Autosportnak nyilatkozott ezzel kapcsolatban.

- Hirdetés -

Hibrid rendszerrel kell rendelkeznie a nevezésnek. A Garage 56 egy innovatív technológiának szentelt autónak szól.

Amikor Jim [France, a NASCAR főnöke] elmondta nekem, hogy lesz egy új generációs autó a NASCAR-ban, amely hibrid rendszert is tud használni, és hogy van ez az őrült ötlete, hogy 2023-ban egy NASCAR-t nevezzenek be a Garage 56-ba, azonnal lelkes lettem.

A NASCAR és a Chevrolet azonban továbbra is szűkszavúan nyilatkozott arról, hogy milyen technológiát alkalmaznak majd a Garázs 56-os rajthelyre fejlesztett Next Gen Camaróban.

A hivatalos sajtónyilatkozatban csak annyit közöltek, hogy “az autó műszaki elemeit egy későbbi időpontban jelentik be“.

A NASCAR és a Chevrolet vezetői a csütörtöki Sebringben tartott sajtótájékoztatón nem voltak hajlandóak ezt részletezni.

Steve Phelps, a NASCAR elnöke még tavaly novemberben kijelentette, hogy a legújabb generációs Cup-autó már 2024-ben hibrid technológiát tartalmazhat.

Fillon bizakodását fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a Hendrick Camaro a jövő évi Garage 56-os nevezést meg fogja kapni.

Meg kell győznünk a 2023-as kiválasztási bizottságot, de biztos vagyok benne, hogy a projekt mögött álló magas szintű csapat ezt elintézi” – magyarázta Fillon. “Nagyon magabiztos vagyok.

Milyen kritériumoknak kell megfelelnie a NASCAR nevezésének?

Az ACO elnöke kifejtette, hogy a Camaro által teljesítendő további kritériumok a biztonságra és az autó sebességére vonatkoznak majd.

Elárulta, hogy az FIA-val már megkezdődött a munka annak érdekében, hogy a csővázas Next Gen alváz megfeleljen a szükséges töréstesztek követelményeinek.

Az a cél, hogy az autó a GTE Am gépekkel megegyező sebességgel tudjon körözni, ami azt jelentené, hogy a 13,6 kilóméteres Circuit de la Sarthe pályát valahol 3 perc 50 másodperc körüli idő alatt tudja teljesíteni.

A 2012-es könnyű Nissan DeltaWing volt az első Garage 56-os versenyautó, amelyet ’14-ben a japán gyártó hibrid Zeodja, majd 2016-ban és 2021-ben a négyszeresen amputált Frederic Sausset által irányított, kézi vezérlést használó, fogyatékkal élő versenyzőknek szánt két projekt követett.

- Advertisement -
András Roos
András Rooshttp://500miles.hu
Gyermekkoromban minden vasárnap este a CART, és később Champ Car versenyeit néztem az ágyam melegéből. Mondhatnám, hogy arra aludtam el, de ezeken a versenyeken nem lehetett elaludni, számomra ez marad örökre az IndyCar legszebb időszaka. NASCAR-ral 2010-ben kezdtem el foglalkozni, és bár az elmúlt évtizedben sok változáson esett a széria, a szerelmem irányába csak egyre erősebb.

Friss