back to top
szerda, december 11, 2024

Bizarr baleset, tűz és meglepetés – így ért véget az újjáélesztett GTP első szezonja

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Csak egy autó nem volt esélyes a bajnoki címre, így várható volt, hogy bárki is lesz a bajnok, fordulatos utolsó versenyre számíthatunk a Petit Le Mans-on.

Hét bajnokesélyessel vág neki utolsó idei futamának az IMSA

- Reklám -

- Reklám -

Az új szabályrendszer bevezetésével az IMSA visszahozta a sportautók aranykorára utaló GTP elnevezést a legfelsőbb kategóriába. Mind a négy márka tudott sikert aratni a szezon során, így rendkívül szoros állással érkeztek meg a szezonzáróra.

Bár a pilóták azon az állásponton voltak, hogy a kis különbségek miatt a futamgyőztes lesz a bajnok, végül a pontverseny győztese nemhogy nem lett első, de a dobogóra sem állhatott az évzáró Petit Le Mans-on.

- Reklám -

Ugyan a verseny elején a két Cadillac uralta a 10 órás futamot, az éjszakai órákban a két Acura tudta velük felvenni a versenyt.

A verseny első harmadában már elbúcsúzhattunk egy bajnoki esélyestől, ugyanis egy lekörözés során az egyik GT-autó megcsúszott, és ezzel kiütötte a 6-os számú Porschét, így a BMW mellett a másik német márkának is csak egy autója maradt versenyben a végső győzelemért.

A legbizarrabb baleset azonban a boxutcában történt, ugyanis Alexander Sims annyira sietett a vetélytársak előtt visszaérni a pályára, hogy későn vette észre, zárva van a kijárat. Így a vonal után állt meg, viszont mögötte Sheldon van der Linde sem látta, hogy mi a helyzet, így a BMW-jével nekiütközött a Cadillac hátuljának.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by IMSA (@imsa_racing)

A legnagyobb dráma az LMP2-es kategóriában történt, ahol a bajnokságot vezető 11-es autó csúszott ki, és ez a bajnoki címükbe került.

Az utolsó órára érkezve a második helyérrt csatában lévő 10-es Acura (Filipe Albuquerque és Ricky Taylor) tűntek a bajnokság elsőszámű várományosainak, azonban végül csak kullogva távozhattak a Petit Le Mans helyszínéről. A sebringi éjszakában is nagyot vétő portugál ugyanis megpróbált elmenni Pipo Derani Cadillacje mellett, aminek az eredménye egy kisebb kontakt lett, ami a falba küldte az Acurát.

„Sajnálatos számára” – mondta vetélytársáról Derani a motorsport.com-nak – „Egy elkeseredett manőver volt, pedig volt mág hátra egy óra. Lett volna ideje, hogy türelmesen kivárjon, kihasználja a forgalmat, és még egy kiállás is hátravolt.

A külső íven próbált elmenni az első kanyarban, ami sosem működik, tavaly a két Ganassi ütközött itt, és mindketten a falban kötöttek ki.”

Albuquerque-t a kórházba is szállították a becsapódást követően, de elmondás szerint nincs nagyobb baja annál, minthogy fáj egy kicsit a jobb keze.

A versenyt utolsó előtti alkalommal fél órával a vége előtt indították újra, ekkor frissebb gumikkal Colin Braun (#60 Acura) már a célegyenes végén átvette a vezetést a Cadillac-et terelgető Renger van der Zandétől. Köztük már nem is változott a sorrend, és mivel a verseny utolsó 5 percében kigyulladt a Porsche egyik GT-autója, a futamot sárga zászló mögött fejezték be.

Blomqvist a sportscar365-nek kiemelte, a két órával a vége előtt azt hitték, hogy nagyon kopott gumikon véget ér számukra a verseny, de kiemelte a sok újraindítás a hideg abroncsokon neki, és főleg a viadalt befejező Colin Braunnak feküdt. Az amerikai csak annyit tett hozzá, hogy mivel nem kellett a bajnoki riválisokra figyelniük (mivel korábban elszálltak az esélyeik), könnyebben koncentrálhattak a futamgyőzelemre.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by IMSA (@imsa_racing)

A Meyer Shank Racing Acurája és a 01-es Cadillac mögött harmadik helyen egy privát Porsche ért célba, amire az új érában még nem volt példa. A Proton Competition mindössze a harmadik versenyét teljesítette a sorozatban, Gianmaria Bruni, Harry Tincknell és Neel Jani azonban máris a legjobb háromba terelték az autót.

A bajnoki címet és az Endurance Cup elnevezésű különdíjat végül a hatodik helyen célba érő 31-es Cadillac-legénység (Derani és Sims) gyűjtötték be. Ha még az év elején, Daytonában azonban nem kapnak komoly büntetést a szabályok megszegéséért, jelen állás szerint a futamgyőzelmet is megszerő 60-as Acura lett volna a bajnok.

#31: Whelen Engineering Racing, Cadillac VSeries.R, GTP: Pipo Derani, Alexander Sims, Jack Aitken, IMSA GTP
Fotó: Jake Galstad/LAT Images/Courtesy of IMSA

Az IMSA sportautó bajnokságának 2023-es bajnokai:

Kat. # Pilóták Csapat Márka
GTP
31
🇧🇷 Pipo Derani
Action Express
Racing
Cadillac
🇬🇧 Alexander Sims
LMP2
52
🇺🇸 Ben Keating
PR1/Mathiasen
Motorsports
ORECA
🇫🇷 Paul-Loup Chatin
LMP3 74 🇺🇸 Gar Robinson Riley Motorsports Ligier
GTD Pro
14
🇬🇧 Ben Barnicoat
Vasser Sullivan
Racing
Lexus
🇬🇧 Jack Hawksworth
GTD
1
🇺🇸 Brian Sellers
Paul Miller
Racing
BMW
🇺🇸 Madison Snow