hétfő, április 29, 2024

Hét bajnokesélyessel vág neki utolsó idei futamának az IMSA

Dátum:

Megosztás:

Elképesztően szorosan alakult az újjáélesztett GTP kategória első szezonja, és emiatt szinte az összes, teljes szezonos autó képben van még a bajnoki címért a szezonzáró előtt.

- Reklám -

Az eddigi nyolc fordulóban, mind a négy gyártó tudott győzedelmeskedni, és a futamról-futamra változó erőviszonyok miatt kiegyenlített maradt a bajnoki csata, és még hét autó maradt az első és utolsó hely közötti 151 ponton belül a 10 órás Petit Le Mans előtt.

- Reklám -
# Pilóta Márka Pont
1.
31
🇧🇷 Pipo Derani
Cadillac
2460
🇬🇧 Alexander Sims 2460
2.
10
🇵🇹 Albuquerque
Acura
2457 -3
🇺🇸 Ricky Taylor 2457 -3
3.
6
🇬🇧 Nick Tandy
Porsche
2455 -5
🇫🇷 Mathieu Jaminet 2455 -5
4.
25
🇺🇸 Connor de Phillippi
BMW
2422 -38
🇬🇧 Nick Yelloly 2422 -38
5.
7
🇦🇺 Matt Campbell
Porsche
2387 -73
🇧🇷 Felipe Nasr 2387 -73
6.
60
🇬🇧 Tom Blomqvist
Acura
2333 -127
🇺🇸 Colin Braun 2333 -127
7.
01
🇫🇷 Sébastien Bourdais
Cadillac
2321 -139
🇿🇦 Renger van der Zande 2321 -139
8.
24
🇦🇹 Philipp Eng
BMW
2081 -379
🇧🇷 Augusto Farfus 2081 -379

 

A pontverseny élén álló Pipo Derani (#31 Cadillac) kiemelte, rendkívül kaotikusan alakultak az eddigi versenyek.

- Reklám -

„Mindenkinek őrült szezonja volt. Őszintén ez a következetlenség vezetett oda, hogy most ennyien vagyunk 5 ponton belül. Az IMSA és a szurkolók talán nem álmodhattak volna többet, így a GTP-éra kezdetén. Szerintem mindenki úgy érzi, hogy sokat hagytunk benne esetenként. Nyertünk egy olyan versenyt, amit nem nekünk kellett volna [utalt a sebringi kaotikus fináléra], aztán hibák miatt két vagy három futamgyőzelmet is elvesztettünk” – emelte ki a sportscar365-nek az Action Express Racing brazil pilótája.

Káoszba fulladt Sebring főfutama

„A többiek is valószínűleg elmondhatják ezt magukról, ami elképesztő, hiszen ismerjük, milyen szintet képviselnek a csapatok és a gyártók is. Szóval az, hogy 5 ponton belül érkezünk meg az utolsó futamra, az hihetetlen. Az pedig, hogy négy gyártó küzd a bajnoki címért, fantasztikus.”

Ricky Taylor (#10, Acura), három pontra a vezető helytől, már többször küzdött Deranival a bajnokságért, így készen áll a harcra.

„Nem is lehetne drámaibb a végjáték. Üdítő, hogy nemcsak egy másik autó van, akire figyelni kell, és akiket meg kell verni, hanem egyszerre sokan leszünk a csatában. Úgy megyünk neki, hogy meg akarjuk nyerni a versenyt, mert valószínűleg a bajnokságot is az nyeri, aki első lesz.

A 6-os autó [Porsche] jó tempót diktál, amikor hűvösebb az idő, és teszteltek is Road Atlantában. A 31-es” – csatolt vissza Taylor Deranihoz – „nagyon jó a hosszútávú versenyeken, a BMW pedig mindenhol kiegyensúlyozott, és onnan mutatnak jobb tempót esetenként. Amolyan régimódi, győzelemért zajló csata lesz.”

Porsche valóban tesztelt Road Atlantán, és ki is jelentették, hogy nem szólnak bele csapatutasítással majd két autójuk küzdelmeibe.