Sok-sok változást történik épp az IMSA háza táján, legyen szó akár a bajnokságról, akár ennek a körítéséről.
Az IMSA WeatherTech SportsCar Championship hamarosan kezdetét veszi a daytonai 24 órással, amelynek már zajlanak is a felvezetőprogramjai, benne az edzésekkel. Ez lesz egyébként a jelenlegi csúcskategória DPi utolsó éve, 2023-ban ugyanis jön az LMDh, amely jóval inkább Le Mans-kompatibilis autókat vonultat már fel, könnyebb átjárást biztosítva az IMSA és a WEC között. Az elnök bizakodó az új korszak felé közeledve.
„A Petit Le Mans, a WeatherTech SportsCar utolsó futama, a Michelin Pilot Challenge, és minden ami akkor ott volt… Ezek egyáltalán nem szezonzárónak tűntek számomra, hanem mint valami újnak a kezdete” – fogalmazott John Doonan IMSA-elnök. „Ha csak az autók számát nézem, nagyon jó volt érezni azt, hogy milyen fejlődésen megyünk keresztül. Aztán ez folytatódni tudott a rövidke holtszezonban is, új gyártók jöttek, és nagy volt az érdeklődés. Vagy a márkakupából jöttek a Michelin Pilot Challenge-be, vagy onnan a WeatherTech valamelyik kategóriájába, szóval ez folytatódni tudott. Óriási dolog az, hogy 61 autó indulhat a szezonnyitó daytonai 24 óráson. Nekünk, a partnereinknek, na meg persze pláne a nézőinknek. Ráadásul van a Pilot Challenge-ben is közel ötven autó, ami szintén nem akármi.”
A tavalyi izgalmas szezon után idén is népes és változatos mezőny készülődik a szezonnyitó rajtjára. Az IMSA csúcskategóriájában, a DPi-ben például hét autó küzd majd az összetett győzelemért. Ez Doonan szerint nagyon jót ígér a következő évekre. „Most építkezünk, hogy aztán a jövő években a sportágunk történelmében új fejezetet írhassunk. Óriási lehetőség áll előttünk, ez egy történelmi pillanat. Egyrészt a DPi az utolsó évében jár, de növekszik az érdeklődés az LMP2 irányába és ott van az új LMP3 kategória. Jönnek új csapatok is, akik korábban nem voltak még ezekben a kategóriákban.”
Az IMSA szezonnyitójaként a daytonai 24 órás versenyt jövő héten rendezik.