kedd, április 23, 2024

A Hyundai is majdnem épített egy Hypercart

Dátum:

Megosztás:

Hyundai amerikai partnere, a Bryan Herta Autosport elárulta, a jövő év tervezése közben felvetődött, hogy a koreai márkával az IMSA újonnan elinduló GTP kategóriájában szerepeljenek. A csapat eddig a kistestvér sorozat Pilot Challenge mezőnyét erősítette, ahol a TCR kategóriát uralták az Elantrával.

- Reklám -

Robert Wickens is velük tért vissza a versenyzéshez, az Andretti Autosporton keresztül pedig az IndyCarban is érdekeltek, legalább szponzorációs téren.

Szem nem maradt szárazon! Robert Wickens ismét futamgyőztes!

- Reklám -

Az IMSA létráján belül azonban eggyel feljebb is léptek volna egy LMDh autóval, ha sikerül megszerezni a gyári hátteret. Ehhez még a márkaváltást is bevállalták volna.

- Reklám -

„Nagyon is a Hyundai partnereként akartuk ezt meglépni. Szerintem volt érdeklődés a részükről, méghozzá elég komoly.” – árulta el Bryan Herta a Sportscar365-nek.

„Jelenleg azonban megvannak a saját prioritásaik, az elektromosságra váltásra és az üzemanyagcellákra koncentrálnak. Szerintem ők főleg ebben az irányban fognak a motorsportban is részt venni a közeljövőben.

Ezenkívül – legalábbis nekem úgy tűnt – hogy igazi esélyünk volt egy másik gyártóval is LMDh programba kezdeni, de végül az sem jött össze.”

Herta fia, Colton a BMW programjában vesz majd részt az Andretti IndyCar ülése mellett, velük tehát már meglenne a kapcsolat.

„Nem tudok róla, hogy lenne lehetőségünk 2024-re. Csak akkor csinálnánk ilyesmit, ha gyártó is jönne hozzá. Nem igazán érdekel az, hogy vegyünk egy autót, és privátként versenyezzünk a gyártói programokkal. Már csináltam ilyet korábban, és nagyon nehéz így versenyezni.” – fejtette ki a helyzetet Bryan Herta.