Hyundai amerikai partnere, a Bryan Herta Autosport elárulta, a jövő év tervezése közben felvetődött, hogy a koreai márkával az IMSA újonnan elinduló GTP kategóriájában szerepeljenek. A csapat eddig a kistestvér sorozat Pilot Challenge mezőnyét erősítette, ahol a TCR kategóriát uralták az Elantrával.
Robert Wickens is velük tért vissza a versenyzéshez, az Andretti Autosporton keresztül pedig az IndyCarban is érdekeltek, legalább szponzorációs téren.
Szem nem maradt szárazon! Robert Wickens ismét futamgyőztes!
Az IMSA létráján belül azonban eggyel feljebb is léptek volna egy LMDh autóval, ha sikerül megszerezni a gyári hátteret. Ehhez még a márkaváltást is bevállalták volna.
„Nagyon is a Hyundai partnereként akartuk ezt meglépni. Szerintem volt érdeklődés a részükről, méghozzá elég komoly.” – árulta el Bryan Herta a Sportscar365-nek.
„Jelenleg azonban megvannak a saját prioritásaik, az elektromosságra váltásra és az üzemanyagcellákra koncentrálnak. Szerintem ők főleg ebben az irányban fognak a motorsportban is részt venni a közeljövőben.
Ezenkívül – legalábbis nekem úgy tűnt – hogy igazi esélyünk volt egy másik gyártóval is LMDh programba kezdeni, de végül az sem jött össze.”
Herta fia, Colton a BMW programjában vesz majd részt az Andretti IndyCar ülése mellett, velük tehát már meglenne a kapcsolat.
„Nem tudok róla, hogy lenne lehetőségünk 2024-re. Csak akkor csinálnánk ilyesmit, ha gyártó is jönne hozzá. Nem igazán érdekel az, hogy vegyünk egy autót, és privátként versenyezzünk a gyártói programokkal. Már csináltam ilyet korábban, és nagyon nehéz így versenyezni.” – fejtette ki a helyzetet Bryan Herta.