A várakozásokkal ellentétben valószínűleg az Indy 500 után is marad két autós alakulat az Arrow McLaren SP.
A csapat úgy vágott neki a 2022-es évnek, hogy az Indy 500 után szerették volna a szezon hátralevő részében is autóba ültetni Juan Pablo Montoyát. A dolgok jelenlegi állása szerint azonban ez sajnos nem fog megtörténni, mivel a csapat inkább arra összpontosít, hogy 2023 elejétől bővüljön egy újabb teljes szezont futó autóval.
Taylor Kiel, az Arrow McLaren SP csapatának elnöke a Motorsport.com-nak elmondta, hogy más kötelezettségek előnyt élveznek.
„Elég sokat gondolkodtunk rajta, hogy hogyan készüljünk 2023-ra” – mondta. „Azt hiszem, a jövőben mindig látni lehet majd minket egy plusz autóval az Indy 500-on, hogy egy kicsit a javunkra fordítsuk az esélyeket.”
„Egy harmadik autó vállalása, hogy megmártózzunk a 22-es bajnokságban is vele, és hogy felkészüljünk a 23-as évre, nem az a módszer, amit végül kényelmesnek éreztünk. Láttuk, hogy mások is csináltak ilyet, és ez jó és rendben is van, de nem nekünk való. Az autónk vagy egész évben megy, vagy egyáltalán nem, kivéve, ahogy mondtam, az 500-at. Szóval nem hiszem, hogy a #6-os autót az Indy után újra látni fogjátok. Úgy értem, soha ne mondd, hogy soha, de azt mondanám, hogy nem valószínű.”
„Úgy érezzük, hogy bölcs dolog lenne kihasználni a 2023-ig hátralévő teljes időt arra, hogy felépítsünk egy olyan programot, amely készen áll arra, hogy a jövő év elejétől kezdve indulhasson, ahelyett, hogy most csak úgy összedobunk valamit, ami hátrányt jelenthet Pato és Felix #5-ös és #7-es évének.”
2024-re is gondolni kell
„A 2,4 literes hibridek teszteléséből is sokat fogunk végezni, szóval amiatt is szükségünk van egy felkészült csapatra. Ha megnézzük ma az alakulatot, akkor látjuk, hogy van két teljes szezonos, és egy harmadik autónk május hónapra. Próbálok egy olyan istállót építeni, amely jövőre egész évben egy harmadik autót is indíthat, de szükségem van egy csapatra, amely képes lefuttatni a hibrid teszteket is. Emellett persze vannak más projektek is, amik folyamatban vannak.”
Kiel elismerte, hogy a harmadik csapat megtartása az elmúlt néhány szezonban, még akkor is, amikor csak két autót futtatott teljes évben, kifizetődő volt egy olyan korszakban, amikor az IndyCar állandó 26 autós rajtrácsának és az IMSA fellendülésének köszönhetően nagyon sok rivális igyekszik jó csapattagokat találni.
„Rövid távon ez hasznos volt számunkra, mert rugalmasságot biztosít” – mondta Kiel. „De közép- és hosszú távon is fontos, amikor jövőre három autóra bővítjük a létszámot. A következő hat-nyolc hónapban további 20-25 embert kell felvennünk, és én is aggódom, mint mindenki más.”
„Rengeteg üresedésünk van, de próbálunk bővülni, mert sok klassz dolog van a láthatáron, amiről még nem igazán beszélhetünk. Nagyszerű dolgokat látok a csapat számára a jövőre nézve.”
„Jelenleg a rendelkezésre álló szakképzett személyzet hiánya igazi probléma. Mindannyian csak egymástól vadászunk az iparágon belül, mert olyan tagokat keresünk, akik ismert, tapasztalt emberek.„