Összejátszottak a körülmények Ryan Blaney ellen a vasárnapi phoenixi versenyen, kis szerencsével a győzelemért is harcolhatott volna a Penske pilótája, de végül ez elmaradt.
A 12-es Ford elég gyors volt ahhoz, hogy versenyben legyen az első helyért a Phoenix Raceway-en redezett NASCAR Cup Series futamon. Blaney szerezte meg a pole pozíciót, és ő is vezette a legtöbb kört a versenyen, szám szerint 143-at. Az első szakaszban a pitben való gyorshajtásért kapott büntetést, ám ebből még sikerült kilábalnia, hiszen a második szakaszt megnyerte.
Blaney egészen a 221. körig a győzelem felé robogott, amikor is egy sárga zászlós periódus alatt történő pitkiállásnál kiesett a kerékanya a pisztolyból, így nagyon visszaesett az újraindítás előtt. Végül ez törte meg Blaney lendületét, és nehezen tudott visszakapaszkodni az élmezőnyre. Végül az utolsó kiállásnál a negyedik helyen jött ki a pitből. A verseny három körrel a vége előtt indult újra utoljára.
„Nehéz megmondani” – mondta Blaney, mikor arról kérdezték, mi kellett volna még a győzelemhez. „A pitben elvesztettem a vezetést, és már nem tudtam visszajönni. Nem is tudom. Egyszerűen nem volt meg a kellő sebességem, és túlságosan szorult helyzetben voltam.”
„Végig tudtam előzni a mezőnyt, és jó pozíciókat szereztem meg, aztán beragadtam. Egyszerűen csak ott autóztam az előttem lévők mögött. Végeredményben nem volt rossz napom. Jó regenerálódás a múlt hetihez képest.”
Egy héttel korábban Blaney a Las Vegas Motor Speedwayen a 100. kör után szállt ki a versenyből, amikor Brad Keselowski megpördült a négyes kanyarban. Ez volt az első kiesése a szezonban.
A rejtélyes vibráció
Annak ellenére, hogy Blaney a vasárnapot könnyűnek tüntette fel, messze nem volt az. Blaney még az élről indulva is folyamatosan jelezte a Team Penske-nek rádión, hogy autóján minden kanyarban „masszív” kerékremegést tapasztal. Egy ponton, a második szakasz vége előtt Blaney az rádiózta le a csapatnak, hogy minden remeg körülötte.
A Penske versenyzője az egész futam alatt és után is értetlenül állt a probléma előtt, hiszen rutinszerűen használta a dogleg-et. Blaney a NASCAR.com-nak elmondta, hogy a rázkódás és a vibrálás megszűnt, miután az utolsó előtti újraindításkor újra lement a doglegre.
„Megszűnt a vibrálás, és utána csak jobbra húzott az autó, amikor újra felemeltem” – mondta Blaney. „Nem tudom, mi történt vele, valami a kormányrendszerben. Szívesen utánajárnék, mert a kormányom teljesen elgörbült, és elég nagy káoszt okozott. Szerencsére nem mentünk már sok kört, mert utána csak úgy kapaszkodtam a kormányba.”
A phoenixi volt Blaney második top 5-ös helyezése az első négy futamon. Ez volt egyben a kilencedik alkalom pályafutása során, hogy legalább 100 kört vezetett egy Cup Series versenyen, de nem sikerült nyernie.
„Gyors autónk volt, csak kár, hogy nem tudtunk végül harcolni a győzelemért” – mondta Blaney. „Jó látni, hogy Briscoe megszerezte első győzelmét, megyünk tovább a jövő héten.„