Jövőre jöttek volna az IndyCar hibrid erőforrásai. Erre végül csak 2024-ben kerül sor, így döntött a bajnokság.
Tulajdonképpen a teljes autóipart sújtja a jelentősen lelassuló ellátási lánc, nem kivétel ez alól az autósport sem. Ezzel küzd az IndyCar is, immár több mint egy éve. A leginkább érintett részek az energiavisszanyerő rendszer (Energy Recovery System, ERS), de több más alkatrésznél is felmerültek ilyen jellegű problémák. Korábban a NASCAR gyártói is jelezték, az ott már meglévő Next Gen autókkal kapcsolatban elég szűkösen állnak tartalék elemekkel.
Az IndyCar is jelezte már korábban a meglévő problémákat az új hibrid erőforrással kapcsolatban, ezzel kapcsolatban pedig végül most született döntés a halasztásról.
„Nagyon elégedettek vagyunk azzal, ahogy a fejlesztés halad a Honda és a Chevrolet részéről” – fogalmazott az IndyCar első embere, Jay Frye. „Viszont az ellátási lánc támasztotta problémákkal kapcsolatban döntést kellett hoznunk. Ez végül az lett, hogy a megfelelő felkészülést 2023-ra az szolgálja, ha annak még a jelenlegi, 2,2 literes motorokkal vágunk neki. A fejlesztés viszont továbbra is gőzerővel zajlik, hogy 2024-nek már az új, hibrid erőforrásokkal vághassunk neki.”
Ellátásilánc-nehézségek ide vagy oda, az új erőforrás első pályán történő tesztjére márciusban, Sebringben kerülhet sor. Az új, hibrid erőforrás egy 2,4 literes, ikerturbós V6-os darab lesz, benne többek között a fent már említett ERS-sel.
„Nagyon elégedettek vagyunk az elvégzett munkával a magunk részéről, és akkor is készen álltunk volna a feladatra, ha az új, hibrid erőforrást már jövőre be kell vetni” – fogalmazott a GM motorsportért felelős vezetője, Mark Stielow. „Ezzel együtt ugyanolyan alázattal fogunk felkészülni a tényleges bevetésre úgy is, hogy arra végül csak 2024-ben kerül sor.„