péntek, március 29, 2024

Kevés Next Gen autója van a NASCAR csapatoknak

Dátum:

Megosztás:

Bár senki nem kongatta meg még a vészharangot, a NASCAR-garázsban aggodalomra ad okot, hogy a csapatok nem tudják beszerezni a Next Gen autók építéséhez szükséges alkatrészeket.

- Reklám -

Richard Childress a keddi tesztnap során tett interjújában ismerte el, hogy csak két-két autó áll rendelkezésére az Austin Dillon – Tyler Reddick versenyzőpárosnak.

- Reklám -

A legendás csapat-tulajdonos azonban nem aggódik, és úgy gondolja, a jövő hónapban rendezett Busch Clash-ig akár négy további autó is megépülhet.

Ha tulajdonos vagy, mindig aggódsz egy kicsit, de szerintem a NASCAR biztonsági szempontból jól közelíti meg a dolgot” – jelentette ki Childress.

- Reklám -

Minden teszt, és törésteszt után visszamentünk, és változtatásokat eszközöltünk, hogy biztonságosabbá és jobbá tegyük az autót, és azt hiszem, ez az egyik oka annak, hogy egy kicsit lemaradtunk. A NASCAR számára a biztonság prioritást élvez a Next Gen autónál.

A NASCAR reméli, hogy minden csapat 5 autót tud majd megépíteni a szezon kezdetéig. A szezonban összesen 7 autót használhat fel majd minden versenyző.

Nem sok autó van kész” – mondta Joey Logano a Team Penske-nél rendelkezésre álló készletről. „De mindenki egy csónakban evez. Úgy tudom, hogy a múlt héten érkezett néhány alváz, ami még összeszerelésre vár.

Logano hozzátette, hogy a tesztelésre hozott autó fog részt venni a Clash-en, és valószínűleg a Fontanai versenyen is.

Nagyon fontos, hogy ne törjük össze az autót. Ezért is lepett meg, hogy milyen keményen versenyeztünk akkor, amikor mezőnyben teszteltünk. Ha megtörik az autók, akkor benne vagyunk a pácban.

A daytonai teszten tizennyolc csapat vett részt. A nagyobb alakulatok közül feltűnő hiányzó volt a Stewart-Haas Racing.

Daytona-i Next Gen teszt
Daytonai Next Gen teszt / Fotó: James Gilbert/Getty Images/NASCAR Media Site

NASCAR: Csak semmi pánik

A NASCAR versenyinnovációs részlegének vezető alelnöke, John Probst mégsem aggódik.

Tudjuk, hogy mi a helyzet, és látjuk, hogy bizonyos alkatrészek – többek között a COVID miatt – késnek. Egyelőre úgy látjuk, minden csapatnak lesznek autói az első versenyre.

A Toyota Racing elnöke, David Wilson elismerte, hogy a sportágnak ugyanazokkal a kihívásokkal kell szembenéznie, mint sok vállalkozásnak a világban. Azonban hozzátette, hogy nagy változást jelent a limitált autószám is.

Alapvetően fele annyi autónk lesz az egész évre, mint eddig, szóval ez is egy kicsit felnagyítja a problémákat. Annyira radikálisan más lesz minden, hogy akarva akaratlanul kicsit pánikba esik az ember” – mondta Wilson.

Azt hiszem, a szezon első negyedében ez kellemetlenségeket okozhat. Nagyon oda kell majd figyelnünk a készleteinkre. De úgy gondolom, Johnnak alapvetően igaza van abban, hogy lesz elég alkatrészünk.

Daytonai hagyomány változhat a kevés alkatrész miatt

A Daytona 500 győzelem után a bajnok konfettiesőben hajtanak a victory lane-re. 1997 óta a győztes autóját egy évig  ebben az állapotban állítják ki a Daytona International Speedway mellett található Motorsport Hírességek Csarnokában és Múzeumában.

Matt Kenseth 2012-es Daytona 500 nyertes autója
Matt Kenseth 2012-es Daytona 500 nyertes autója / Fotó: Mike Meadows/Getty Images/NASCAR Media Site

A limitált autószám miatt ez a hagyomány abbamaradhat.

A NASCAR szóvivője szerdán megerősítette a Motorsport.com-nak, hogy még nem született döntés, de a NASCAR, a csapatok és a versenypálya között folyamatosak a tárgyalások a kérdésről.

Tegnap a garázsban voltam, és Slugger (Labbe, műszaki vezető) odajött hozzám, majd azt mondta: »Dave, tudod mi történik, ha megnyerjük a Daytona 500-at? Mi az első dolog, amit a NASCAR tesz? Elveszik az autónkat«” – mondta David Wilson.

Wilson hozzátette, Eric Jacuzzi, a NASCAR aerodinamikai és járműteljesítményért felelős ügyvezető igazgatója is úgy gondolja, hogy fontos a téma.

Nem tudom, hogy mi lesz a vége, de lehet, hogy a végén lesz egy olyan megállapodás, hogy tartozunk nekik egy autóval, és az őszi versenyig haladékot adnak majd nekünk. Ez csak egy újabb példája annak, hogy milyen kihívásokkal kell szembenéznünk.