Alig-alig ismerik a Next Gen autók viselkedését Alex Bowman szerint Fontana, vagyis az Auto Club Speedway esetében. A NASCAR mezőnye sötétben tapogatózik.
A NASCAR mindössze egyetlen alkalommal tesztelt az Auto Club Speedway esetében, még 2020 márciusában. Ráadásul az a teszt is mindössze egyetlen autóval zajlott, hiszen csak William Byron vett rajta részt. Az autó pedig azóta rengeteg változáson is ment át, így kérdéses, hogy az akkori adatok egyáltalán mennyire hasznosíthatóak.
Nem segíti a mezőnyt az sem, hogy ha csak nem olyan különleges lebonyolítású versenyekről van szó, mint a Daytona 500, gyakorlásból alig 30 perc körüli idő jut a versenyzőknek. Ezt emelte ki Alex Bowman is.
„Nagy kihívás lesz, az biztos” – ismeri el Bowman, aki egyébként nyert már itt. „Soha nem voltunk itt a jelenlegi autóval. Ráadásul a nagyobb lóerős, kisebb leszorítóerejű csomagot sem használták itt évek óta. Így hát most meg kell értenünk, mit is kell egyáltalán tesztelnünk. Egyáltalán az alap dolgokkal kell kezdenünk. Nehéz ez a csapat részéről is. Remélhetőleg sikerült pontosan belőni, mire is van szükségünk.”
Korábban még Harvick beszélt arról, hogy ez a pálya lesz az első igazi teszt az autók számára. Az Auto Club Speedway rendelkezik az egyik legrégebbi aszfalttal, amelyhez 1997 óta nem nyúltak. A hétvégi fontanai versenyen a Daytona 500-on is diadalmaskodó Cindric indulhat a pole-pozícióból.