Mike Krack, az Aston Martin új F1-es csapatfőnöke, még BMW-s kötelezettségeként nyilatkozott a Hypercar program terveiről.
Jövőre a német márka két autója indul majd az IMSA-ban Rahalék támogatásával. Utána azonban Európa felé is terjeszkedhetnek, legutóbbi Le Mans-i győzelmük 25. évfordulóján.
„A következő néhány hónapban beszéljük át a stratégiát: mi lesz a következő lépés és mi történik 2023 után? Ha Le Mans-t nézzük, meg kell ezt beszélnünk az ACO-val [a WEC és a 24 órás szervezői – a szerk.], és el kell köteleznünk magunkat egy adott időszakra.
Minden eszközt a helyére kell tennünk: mit jelentene, hogy kitűzzük Le Mans-t célként? Nincs még döntés, de az idő ketyeg.”
Nem csak BMW a gyári programjának jövője kérdéses még, de az ügyfélcsapatok kiléte sem tisztázott.
„Ideális esetben lenne egy-egy ügyfelünk az IMSA-ban és a WEC-ben is. Az LMDh szabályok szellemében nem lenne helyes, ha csak gyári csapatként lennénk jelen. Persze, ehhez kellenek érdekelt felek és egyezségek is. Örülnénk, ha ezt el tudnánk érni.”
A tervek szerint az autó legelőször már idén júliusban pályára fog gurulni, onnantól kezdődik a valódi felkészülés 2023-ra.
„A beszállítási problémák közepette, amik az egész ipart sújtják, rendkívül boldog vagyok, hogy tartani tudjuk az ütemtervet. Maurizio [Leschiutta, a projekt vezetője a BMW-nél] és mindenki jó munkát végez abban, hogy felkészülnek az ilyen helyzetekre.”