Csak egy autó nem volt esélyes a bajnoki címre, így várható volt, hogy bárki is lesz a bajnok, fordulatos utolsó versenyre számíthatunk a Petit Le Mans-on.
Az új szabályrendszer bevezetésével az IMSA visszahozta a sportautók aranykorára utaló GTP elnevezést a legfelsőbb kategóriába. Mind a négy márka tudott sikert aratni a szezon során, így rendkívül szoros állással érkeztek meg a szezonzáróra.
Bár a pilóták azon az állásponton voltak, hogy a kis különbségek miatt a futamgyőztes lesz a bajnok, végül a pontverseny győztese nemhogy nem lett első, de a dobogóra sem állhatott az évzáró Petit Le Mans-on.
Ugyan a verseny elején a két Cadillac uralta a 10 órás futamot, az éjszakai órákban a két Acura tudta velük felvenni a versenyt.
A verseny első harmadában már elbúcsúzhattunk egy bajnoki esélyestől, ugyanis egy lekörözés során az egyik GT-autó megcsúszott, és ezzel kiütötte a 6-os számú Porschét, így a BMW mellett a másik német márkának is csak egy autója maradt versenyben a végső győzelemért.
A legbizarrabb baleset azonban a boxutcában történt, ugyanis Alexander Sims annyira sietett a vetélytársak előtt visszaérni a pályára, hogy későn vette észre, zárva van a kijárat. Így a vonal után állt meg, viszont mögötte Sheldon van der Linde sem látta, hogy mi a helyzet, így a BMW-jével nekiütközött a Cadillac hátuljának.
View this post on Instagram
A legnagyobb dráma az LMP2-es kategóriában történt, ahol a bajnokságot vezető 11-es autó csúszott ki, és ez a bajnoki címükbe került.
Az utolsó órára érkezve a második helyérrt csatában lévő 10-es Acura (Filipe Albuquerque és Ricky Taylor) tűntek a bajnokság elsőszámű várományosainak, azonban végül csak kullogva távozhattak a Petit Le Mans helyszínéről. A sebringi éjszakában is nagyot vétő portugál ugyanis megpróbált elmenni Pipo Derani Cadillacje mellett, aminek az eredménye egy kisebb kontakt lett, ami a falba küldte az Acurát.
„Sajnálatos számára” – mondta vetélytársáról Derani a motorsport.com-nak – „Egy elkeseredett manőver volt, pedig volt mág hátra egy óra. Lett volna ideje, hogy türelmesen kivárjon, kihasználja a forgalmat, és még egy kiállás is hátravolt.
A külső íven próbált elmenni az első kanyarban, ami sosem működik, tavaly a két Ganassi ütközött itt, és mindketten a falban kötöttek ki.”
Albuquerque-t a kórházba is szállították a becsapódást követően, de elmondás szerint nincs nagyobb baja annál, minthogy fáj egy kicsit a jobb keze.
A versenyt utolsó előtti alkalommal fél órával a vége előtt indították újra, ekkor frissebb gumikkal Colin Braun (#60 Acura) már a célegyenes végén átvette a vezetést a Cadillac-et terelgető Renger van der Zandétől. Köztük már nem is változott a sorrend, és mivel a verseny utolsó 5 percében kigyulladt a Porsche egyik GT-autója, a futamot sárga zászló mögött fejezték be.
Blomqvist a sportscar365-nek kiemelte, a két órával a vége előtt azt hitték, hogy nagyon kopott gumikon véget ér számukra a verseny, de kiemelte a sok újraindítás a hideg abroncsokon neki, és főleg a viadalt befejező Colin Braunnak feküdt. Az amerikai csak annyit tett hozzá, hogy mivel nem kellett a bajnoki riválisokra figyelniük (mivel korábban elszálltak az esélyeik), könnyebben koncentrálhattak a futamgyőzelemre.
View this post on Instagram
A Meyer Shank Racing Acurája és a 01-es Cadillac mögött harmadik helyen egy privát Porsche ért célba, amire az új érában még nem volt példa. A Proton Competition mindössze a harmadik versenyét teljesítette a sorozatban, Gianmaria Bruni, Harry Tincknell és Neel Jani azonban máris a legjobb háromba terelték az autót.
A bajnoki címet és az Endurance Cup elnevezésű különdíjat végül a hatodik helyen célba érő 31-es Cadillac-legénység (Derani és Sims) gyűjtötték be. Ha még az év elején, Daytonában azonban nem kapnak komoly büntetést a szabályok megszegéséért, jelen állás szerint a futamgyőzelmet is megszerő 60-as Acura lett volna a bajnok.
Az IMSA sportautó bajnokságának 2023-es bajnokai:
Kat. | # | Pilóták | Csapat | Márka |
GTP
|
31
|
🇧🇷 Pipo Derani |
Action Express
Racing |
Cadillac
|
🇬🇧 Alexander Sims | ||||
LMP2
|
52
|
🇺🇸 Ben Keating |
PR1/Mathiasen
Motorsports |
ORECA
|
🇫🇷 Paul-Loup Chatin | ||||
LMP3 | 74 | 🇺🇸 Gar Robinson | Riley Motorsports | Ligier |
GTD Pro
|
14
|
🇬🇧 Ben Barnicoat |
Vasser Sullivan
Racing |
Lexus
|
🇬🇧 Jack Hawksworth | ||||
GTD
|
1
|
🇺🇸 Brian Sellers |
Paul Miller
Racing |
BMW
|
🇺🇸 Madison Snow |