Amerikában rendhagyónak számító rendelkezést vezet be a McLaren IndyCar csapata annak érdekében, hogy utolérje az élmezőnyt.
A McLaren mindig hangoztatta, hogy különböző csapataik megosztják egymást között a felhalmozott tudást, és ezáltal előnnyel rendelkeznek bármelyik más vetélytárssal szemben. Ez a fajta eddig azonban nem igazán mutatkozott meg az olyan óriásokkal szemben, mint a Ganassi vagy a Penske, akik már évtizedek óta szerepelnek az IndyCarban.
Sokszor azonban, ami működik az egyik sorozatban, az egy másik környezetben nem feltétlenül állja meg ugyanúgy a helyét, így van ez az F1-es szokásokkal is, amiket annak érdekében vezetnek, be, hogy az Arrow McLaren is hasonuljon a professzionálisnak tartott királykategóriás csapathoz.
Zak Brown a The Race-nek felfedte, egy olyan „újítással” állnak elő, amit F1-ben már régóta alkalmaznak.
„Elég király mérnöki kamionunk lesz majd jövőre. Folyamatosan fejlesztjük a felszerelésünket és a műhelyünket is, amellyel mindegyik csapatnak annyi eszközt adunk a kezébe, amennyit csak lehet.
Fejlesztettünk a létesítményeken, mert a mérnökök közvetlenül hozzájárulnak a teljesítményhez. Elég menő és modern dolgot láthat majd mindenki jövőre. A pilóták és a mérnökök számára is jobb környezetet teremt majd a versenypályán. Olyasmi, amit inkább az F1-es paddockban látni.”
A legtöbb csapat néhány szobát bocsát a mérnökök rendelkezésére, egy egész kamion viszont olyasni, amivel tényleg kitünnének a többiek közül. Gavin Ward, az Arrow McLaren csapatfőnöke így sem számítanak arra, hogy minden problémájuk egyből megoldódna.
„Nem becsülhetjük alá azt az infrastruktúrát, amit le kell győznünk. A Penske-nek ott van szélcsatornája, a Ganassi pedig valami hegy alatti alagútban tesztel, évi egy hónapot. Nem mi lennénk az egyetlenek, akik valami extrát teljesítenek.”
Az Arrow McLaren továbbá 2025-ben költözik majd új otthonukba – ami jelenleg az Andretti székhelye – de Ward szerint még egy évben telik majd, mire tényleg ki tudják használni a nagyobb teret.
Addig is egy technikai partnerséggel tudnának egy autóval bővíteni, tehát egy jelenlegi csapat programjában – például a Juncos Hollinger Racing esetében – vállalhatnak nagyobb szerepet. Ezzel több adathoz is juthatnának, amiben hátrányban vannak a nagycsapatokhoz képest, és spórolhatnak a felszerelésen is.
Még 2024-ben erre nem kerül sor, és Zak Brown elmondása szerint inkább egy „stratégiai együttműködésre” kerül majd sor, de nem fejtette ki, mit is ért ez alatt.
Új pilótájuk, David Malukas szintén rendelkezik kapcsolattal egy csapathoz, ugyanis apja a két Indy Lights bajnoki címért felelős HMD Motorsports vezetője. Azonkívül pedig a Hendrick Motorsports-szal is együttműködnek majd így indítják majd a csapat NASCAR-bajnokát, Kyle Larsont a 2024-es Indy 500-on.
Ward azt sem zárta ki, hogy jövőre akár – az IndyCar mezőnyből egyedül – szimulátorral vághatnak neki a következő szezonnak.