Nemsokára kiderül, melyik csapat(ok) csatlakozhatnak az F1 mezőnyéhez, a Liberty Media vezére, Greg Maffei pedig igen érdekes megjegyzést tett a bejelentés előtt.
Sok jelentkezőről keringenek pletykák, a legtöbb figyelmet azonban eddig az Andretti Global és újonnan az F2-es csapat, a Hitech Grand Prix kapta. A jelenlegi csapatok előbb a megfelelő teljesítményt kérdőjelezték meg, mire Andretti a Cadillac bevonásával válaszolt. Utána a logisztika volt a kifogás, de Maffei szerint a pénz lehet a fő ok, ami az ellenzést kiváltotta.
Kazah befektetővel az oldalán robbanna be a brit istálló a Forma-1-be!
„Igen, gondoltunk erre [a bővítésre], és ez nem lesz probléma Vegasban. Az igazi probléma az, hogy az építmények általában 4-es és 5-ös osztásra alapulnak, így nehéz lenne beilleszteni egy tizenegyedik helyet. Talán ez megoldható, de idő és pénz kell hozzá, nem megy villámcsapásra.” – erősítette meg a csapatok aggályát a szakember.
„A másik gond az, hogy a profitot ezentúl 11 részre kéne osztani, ami senkinek sincs ínyére. Ugyan az új Concorde Egyezmény értelmében van díja annak, hogy valaki csatlakozhasson a sorozathoz, ami már így is nagy változás, mert a sport történelme során nem volt ilyen korábban.
Az F1-nek volt joga – és ezt az FIA is jóváhagyta – hogy akármennyit csapatot fogadjon. Mi ténylegesen azt szerettünk volna látni, hogy mindegyikük külön márkává váljon, hogy érdemes legyen befektetni beléjük, és ez a pályán is kiegyenlítse az erőviszonyokat.
Most a csapatok viszont azt mondják, »nem akarunk jobban osztozni, így jó nekünk. És bármennyi is a belépési díj, többet veszítünk vele«.”
Már meg is lenne a jelöltje?
Azt Maffei is kiemelte, nem csak a pályán, hanem azon kívül is sokat kéne letennie az asztalra annak, aki érkezni szeretne, technológiailag és marketing szempontból is, de kiemelte, úgy látja, hogy lehet megoldás. Viszont a RACER kiemelte, hogy valószínűleg az eredetileg megállapított 200 milliós díj emelkedni fog, de ennek ellenére sok gyártó érdeklődik az F1 iránt.
„A Ford már befektetett a Red Bullba, és lehet, hogy nagyobb szerepet is vállalni fognak majd. A General Motors is csatlakozna az Andrettihez, szerintem ennek is lenne értelme. De itt még nincs vége a Porsche is próbált egyezségre lépni a Red Bullal.
Nemrég még a BMW is itt volt (2009-ben), így szerencsések lehetünk ennyi gyártóval. De ha jönne még márka – és különösen egy amerikai – az nagy előnyökkel járna.”
Az Andretti érkezése azonban így sem borítékolható, az Alpine értékét – Ryan Reynoldsék befektetése kapcsán 900 millióra becsülték, ami növelheti a csapatok által kért összeget. A Hitech pedig nemrég jutott befektetőkhöz, így sok pénzzel ők is elorozhatják a(z egyik) helyet.