back to top
péntek, november 22, 2024

Megtörtént az első kisebb „szakadás” a sportautózás új királykategóriájában

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Most először kicsit különválik az „európai” és az észak-amerikai mezőny, ugyanis az Endurance Világbajnoksággal (WEC) Hypercar kategóriájával ellentétben az IMSA GTP-ben versenyről versenyre változnak a kiegyenlítő feltételek.

- Reklám -

Mindkét bajnokság külön BoP-val [teljesítménykiegyenlítő rendszerrel] rendelkezik, ami ugyanaz volt Sebringben, legalábbis, ami a közös márkákat, a Porschét és a Cadillacet illeti.

Káoszba fulladt Sebring főfutama

- Reklám -

A WEC azonban utána a fél szezonra befagyasztotta a frontvonalakat, hogy megakadályozzák a márkákat abban, hogy direkt lassabban menjenek bármelyik versenyen annak érdekében, hogy engedékenyebb feltételeket kapjanak a soron következő futamra. Érvelésük szerint így egy fél évet kéne bárkinek feláldoznia ahhoz, hogy utána gyorsabb legyen.

- Reklám -

A szervezők így fél szezonnyi adattal a hátuk mögött terveznek dönteni a Le Mans-i 24 órás után, mi legyen a következő irány.

Az IMSA ezzel szemben maradt a klasszikus, versenyenkénti megállapításnál, így a közös állásponthoz képest itt van az első eltérés.

Márka Súly Max. telj. Etap E Fordulatsz.
🇯🇵 Acura 1 045 kg
(-9 kg)
520 kW 914 MJ
(-3 MJ)
9 512 rpm
🇩🇪 BMW 1 036 kg
(-4 kg)
515 kW
(+2 kW)
907 MJ
(+2 MJ)
8 000 rpm
🇺🇸 Cadillac 1 031 kg
(-7 kg)
513 kW 903 MJ
(-2 MJ)
8 800 rpm
🇩🇪 Porsche 1 036 kg
(-12 kg)
515 kW
(-2 kW)
907 MJ
(-5 MJ)
8 158 rpm

Azt azonban fontos kiemelni, hogy a következő fordulóban, Long Beachen minden eddiginél fontosabb lesz majd a maximális teljesítmény, hiszen a szezon egyik legrövidebb futamára kerül majd sor, mindössze csak 100 percet köröznek majd az eddigi endurance versenyekhez képest.

Ilyen szempontból az eddig serephajtó BMW kapta a legjobb változtatást, de továbbra is az Acura van a legjobb helyzetben, akik eddig mindkét versenyen volt esélyük a győzelemre.

Ezenkívül továbbra is folytatódik a trend, miszerint a súlyengedménnyel megfelelően kevesebb energiát használhat el egy márka egy etap során. Long Beachen csak egy kiállás lesz, a gumik és üzemanyag tekintetében stratégia tehát kevésbé játszik majd szerepet, az energiát viszont még jobban be kell osztani, hiszen csak egy alkalommal „indul újra” az adott mennyiség.