Az idén 100 pont levonást kapott öt autó is, és bár fellebbezés után több mindenen enyhítettek, a két érintett csapat merően eltérően értékelte a helyzetet.
A Hendrick Motorsports négy autója is érintett volt az ügyben, nagycsapathoz méltóan azonban hiába törölték a pontlevonást, így is méltatlannak érezték a helyzetet. Ugyanis a pénzbüntetés és a csapattagok eltiltása továbbra is érvényben maradt.
„Nem is értem, miért vonták le tőlünk a pontokat egyáltalán.” – nyilatkozta a RACER-nek a csapat képviseletében Jeff Gordon.
„Természetesen boldogok vagyunk az eredménnyel, de szerintem annyi információval az asztalra, hogy biztosítsuk, ennek nem kellett volna megtörténnie, sem a pénzügyi, sem a csapattagok oldaláról.” – emelte ki a büntetés megmaradt részét a korábbi NASCAR-bajnok.
„Nagyon reméltünk, hogy a teljes büntetést visszafordíthatjuk.”
Ehhez képest a sokkal kisebb múlttal rendelkező Kaulig Racing – és pilótájuk, Justin Haley – mindössze 25 pontot kaptak vissza a 100-ból, amire a teljesen elkeseredett elnök, Chris Rice így reagált a motorsport.com-nak:
„Mi betartottuk a szabályokat, azt tettük, amiről tudjuk, hogy legális. Mindenesetre nehéz egy-két óra volt [a meghallgatás], de túl fogunk rajta jutni, erős csapat vagyunk. Már két éve vagyunk a Cup Seriesben, és nem adjuk fel emiatt sem. De azért ez elkeserítő.”
„Mindenki a pontokról beszél, de itt mindhárom tényező rosszul jön.”
Rice kiemelte, a vezető mérnök munkáját pótolni nem egyszerű egy olyan csapattal, ahol nem dolgozik annyi ember, mint például a Hendrick csapatánál. És a kisebb költségvetésből is nagyobb kiesést jelent a 100 ezer dolláros összeg.
A csapatfőnök elismerte, szükség van a kemény büntetésekre, de ennek ellenér további kivizsgálásra terjeszti elő az ügyet, mert „hihetetlen”-nek nevezte a jelenlegi végkimenetelt. Azt viszont nem méltatta szóra, hogy vajon fair-nek tartja-e, hogy ekkora különbség van a két csapat között.