Talán meglepő, hogy a Cadillac próbálkozik az Andrettivel az F1-be jutni, az anyacégük, a GM azonban közvetetten már volt a királykategória tagja.
A Senna mellett megszégyenült pilótával pályázik az F1-be a patinás márka
Colin Chapman 1982-es halála után pénzügyi problémák jellemezték a Lotus ügyeit. A csapatfőnök, mint utólag kiderült, belekeveredett a DeLorean-botrányba, és az utcai autók eladásai sem voltak olyan jók, hogy nyereséget termeljen a cég.
Végül négy évvel később a General Motors vásárolta fel a brit márkát. Akkoriban Ayrton Senna volt a csapat egyik pilótája, és szerezte meg a legendás csapat utolsó győzelmét. Később a brazil pilóta mellett az erős Honda-motorok is távoztak a Lotustól, a helyébe érkező Judd, Lamborghini és Ford nem voltak éppen világverő gépezetek.
Így sem Nelson Piquet-vel, sem Mika Häkkinennel nem sikerült visszakapaszkodniuk az élmezőnybe, és szép lassan a mezőny végére csúsztak. 1994-ben szűnt meg végül az F1-es csapat, de addigra már a maláj Proton tulajdonában volt a cég.
Ugyan a GM-nek nem sok köze volt a csapathoz, azért így is elmondható, hogy egyik márkájuk 1986 és 1993 között az F1-es mezőnyben szerepelt.
De mit keresnének most az F1-ben?
„Abban reménykedünk, hogy az F1-et is hozzáadhatjuk a versenyzési portfoliónkhoz. Ha elfogadnak minket, egy teljes egészében amerikai csapat futna a Cadillac Racing neve alatt. Ahogy az F1, úgy a Cadillac globális közönsége is gyarapodik, mi vagyunk az egyik leggyorsabban növekedő luxusmárka jelenleg. Ez az eladásokból is látszik” – emelte ki Mark Reuss, a General Motors elnöke.
„Néhány héten belül elkezdjük az utunkat vissza Le Mans-ba azzal, hogy az autóinkat elindítjuk a Daytonai 24 óráson. Ha az IMSA, a WEC és az F1 mezőnyében is ott leszünk, azzal meg tudjuk mutatni az újításainkat és a technológiánkat a világ vezető luxusmárkái ellen.”
Reuss azt is elárulta, nem csak névlegesen lennének az F1-es projekt részei, hanem a mérnökeiket és a létesítményeiket is a csapat mögé állítanák.