péntek, március 29, 2024

Merész vagy őrült terv? Egy német meg akarja hódítani Amerika autósportját

Dátum:

Megosztás:

Először lehet német tulajdonosú csapata a NASCAR-nak, mivel a Dennis Hirtz vezette 3F Racing szezon közben szeretne becsatlakozni a küzdelembe a 30-as rajtszámú Chevrolet-val. Két átmeneti idény után 2025-ben terveznek először teljes évet futni a csúcskategóriában.

- Reklám -

Az istálló vezetőjének a sportautók világából van tapasztalata, többek között a német DTM és ADAC GT sorozatokban dolgozott marketingigazgatóként, máshol saját csapatot is irányított. Különös és számára előnyös egybeesés, hogy ismerős a NASCAR központjának városában, ugyanis a családja Charlotte-ban üzemeltetett egy orvosi fejlesztésekkel foglalkozó céget.

- Reklám -

A Richard Childress Racinget és a Chevorlet-t már megnyerték szövetségesnek. „Egy olyan istállót akarunk létrehozni az Egyesült Államokban, aminek a gyökerei Németországban vannak – nyilatkozta Hirtz a Motorsport.com-nak. – Évente 5-10 futamra nevezést tervezünk 2025-ig, akkor indítanánk először állandó csapatot a mezőnyben, akkor még csak egyetlen pilótával. Addig részlegesen fogunk versenyezni, több pilótával.

- Reklám -

Hogy pontosan kikkel, arról egyelőre csak találgatások mennek. A csapatvezető annyit árult el ezzel kapcsolatban, hogy az oválokra amerikai tehetséget keresnek, amiben segítség lesz a kapcsolat a Chevrolet-val, míg a németek az épített pályákon kaphatnak nagyobb szerepvállalást. A szaksajtó Christopher Tate és Ryan Vargas nevét említette leggyakrabban az ülés kapcsán, a két amerikai közül előbbi novemberben egy kisebb versenyen már vezetett is a csapatnál, igaz, nem annak saját, hanem egy kölcsönzött autójával.

Némileg szokatlanul a 3F egyből a csúcskategóriát, a Cup Series-t célozza meg ahelyett, hogy az alacsonyabb szériákban építkezne és ismerkedne a közeggel. Nem lesz olcsó mulatság: a becslések szerint 30 millió dollárba is kerülhet Hirtznek a kaland, hogy részvételi jogot kapjon nem állandó csapatként. „A 3F Racing a szponzorok támogatásától függ, ezért keményen dolgozunk jó, megbízható és hűséges partnerek megszerzéséért, akiknek természetesen mi is értéket adunk” – mondta.

Az esélyt „90 százalékra” taksálta arról, hogy idén összejön a terve. „Jó úton haladunk, fontos lépéseket hajtottunk végre. Vannak még akadályok előttünk, de mindent megteszünk, hogy legyűrjük őket és egy német gyökerű csapatot állítsunk rajthoz a NASCAR-ban 2023-ban – jelentette ki, a bajnokság ötödik, atlantai állomását kitűzve a debütálásra. – Nem csak a futottak még kategóriában akarunk lenni, ezért a folyamatos fejlődésre törekszünk és arra, hogy hamar versenyképesek legyünk. Éppen ezért jól kell beosztanunk az erőforrásainkat és a helyes döntéseket kell meghoznunk. A terv az, hogy egy ikonikus NASCAR-csapatot alkossunk stabil gazdasági háttérrel, hosszú távon itt akarunk versenyezni.

A Sportsnaut riportja szerint Hirtz tavaly nyáron több versenyhelyszínre is kilátogatott, és Atlantában a bokszutcában körbevezette a német konzult és a német kereskedelmi és ipari kamara elnökét.

A NASCAR csúcskategóriájában eddig négy Németországban született pilóta indult (Lothar Motschenbacher 1970-ben, Rolf Stommelen és Fritz Schultz 1971-ben, Klaus Graf 2004-ben), de mindannyian csak egy-egy futamon jelentek meg.