Elég nagy név vált szabaddá a sportautós piacon. A rivális márkák a Porsche kötelékéből kilépő Neel Jani szolgálataira csaphatnak le, akár már idén is. Az A1 Grand Prix korábbi bajnoka 2016-ban húzta be a Le Mans-WEC duplát a német márkával, azóta azonban nem ért el nagyobb sikereket.
Legutóbbi pozíciója szerint a Porsche Formula E csapatának tartalékpilótája volt – miután visszaléptették a versenyzői üléstől – ám 2023-ra az F2-ből érkező David Beckmann veszi át a helyét.
„Az év végétől nem leszek már a Porsche gyári pilótája, most először 10 év óta.” – erősítette meg a 39 éves Jani.
„Hálás vagyok azért az időért, amíg együtt versenyeztünk, és kiváltságosnak érzem magam, hogy már az elejétől része voltam az azóta legendássá váló 919 Hybrid programnak. Nem fogom elfelejteni a győzelmeket sem a 919-cel, sem a 911 RSR-rel (GTE Pro kategóriában). Persze, szomorú vagyok, hogy ennyi minden megváltozott a Porsche Motorsporton belül az elmúlt 12 hónapban, így megváltoztak az eredeti terveim.”
Eredetileg ugyan az LMDh projekt részeként is dolgozott, azonban a nemrég bejelentett felállásokban nem kapott helyet sehol sem. A Porsche ügyfélcsapatainál viszont még nem telt be minden hely.
„A szimulátorban dolgoztam, és más fejlesztői munkákat végeztem 2021 második felében, akkor még úgy volt, hogy majd ülést is kapok. Amikor kiderült, hogy nem, akkor kaptam egy GT3-as lehetőséget, de a szívem a prototípusokhoz húz.”
Így maradt Formula E csapat tartalékpilótája 2022-ben, végül aztán Sebringben beugrási lehetőséget is kapott a Ganassitól, és meg is nyerte a versenyt.
„Olyan szerződést szeretnék, ahol az összetett győzelemért harcolok, talán a Porsche ügyfélcsapataival. Prototípus pilótáként tekintek magamra, ilyen tapasztalatom van. 2023-ra már elég késő van [ülést találni], már nincs sok lehetőség.”
A Toro Rosso korábbi teszt- és tartalékpilótája törekvése ellenére nem zárta ki, hogy az LMP2-es kategóriában induljon jövőre.