A Porsche kettős programmal indul majd el a WEC-ben és Daytonában, tíz pilótát foglalkoztatva, akiknek – a Porsche elmondása szerint – egy 30 oldalas kézikönyvet kellett bemagolniuk, mielőtt autóba ülhettek volna.
A 963 LMDh-t 4,6 literes, V8-as ikerturbók hajtják majd, amik 680 lóerőre képesek tízezres fordulatszám mellett. Azonban az LMDh autók közös hibrid rendszere elég komplikálttá teszi az autó irányítását, ugyanis az energia visszanyerését és felhasználását is a kormányról kell majd állítaniuk a versenyzőknek.
„A versenyzői kézikönyv, amit kiküldtünk 30 oldalas volt.” – árulta el Jonathan Diuguid, a Porsche Penske Motorsport vezetője.
„Tudjuk, ha nem olvasták el, mert ha mondunk nekik valamit, akkor látjuk a telemetriában, ha nem csinálták meg. Ilyenkor behívjuk őket a boxba, hogy elmagyarázzuk nekik a folyamatot. Vannak többszintű forgatható kapcsolók, színek, kódok, számok és betűk is. Fontos, hogy mindegyiket értsék is.”
Dane Cameron, a Porsche egyik gyári pilótája elismerte, sokkal összetettebb az autó irányítása, mint a korábbiaké, de elárulta, nem ez az egyetlen nehézség a tanulási folyamatban.
„A korai szakaszban még minden rendben volt. De azóta nem kaptuk meg a kézikönyv új változatát, mert olyan gyorsan változik minden! Amikor kiérünk a pályára, akkor látjuk, hogy egy-egy gomb nem volt korábban vagy átkerült máshová.
Ahogy közeledik az első verseny, megint lenyugszik majd ez is, ráérzünk a dolgokra, próbálkozunk és megtanuljuk az összes kapcsolót, amire szükségünk van egy-egy hatás elérésére. Ha nagyon eltévedünk, még így is megkérdezhetjük a mérnökünket a rádión, hogy az most melyik kapcsoló, ami kell. De ez része a tanulási folyamatnak.”
A Porsche autója másfél napon át megy, nem lesz probléma 24 óra