500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
2023. március 24. péntek, 01:36 Login
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Adatvédelmi elvek
  • Szerzői jogok
500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
500 Miles500 Miles
Home » Vajon kibírják a GTP autók a 24 órát?
IMSA

Vajon kibírják a GTP autók a 24 órát?

Máté JámborÍrta Máté Jámbor2022. december 10.3 perc
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
Porsche LMDh, Cadillac LMDh, IMSA GTP, Daytona
Fotó: Michael L. Levitt/LAT Images/Courtesy of IMSA
Megosztás
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Most fog harmadjára bemutatkozni egy új élkategória Daytonában, 1994-ben a World Sports Cars, illetve 2003-ban a Daytona Prototypes után. Most vajon az LMDh autóknak sikerül megtörniük az átkot és a GT autók előtt végeznek majd? Az LMP2-es autókat mindenesetre kissé visszafogják majd, hogy jól elkülönüljön a két kategória.

A Cadillac már teljesítette a mérföldkövet, a Porsche pedig túl is szárnyalta azt. A BMW-nek volt ezenkívül egy kísérlete, amin elbuktak. De egyik csapat sem versenyzett még, főleg nem Daytonában, hiszen az eddigi tesztek nagy részére Sebringben került sor.

Bajban a BMW, rossz hírrel szolgált a Porsche, és az Acura sem túl magabiztos

„Azzal kapcsolatban, hogy be tudjuk-e fejezni a verseny, mindenképpen magabiztosabbak vagyunk a teszt után, bár a teszt előtt sem volt kérdés.”  – jelentette ki Urs Kuratle, a Porsche Penske Motorsport képviselője.

„Sok mindent megtanultunk az autónkról, jó megbeszéléseket tartottunk a rendezőkkel és a hibrid partnereinkkel is. Ezzel sok nyitott kérdést lezártunk, de még maradt belőlük elég.”

A Cadillacnél ugyanakkor nem nyilatkoztak ennyire derűlátóan.

„Az elsőszámú kihívás, hogy mindenkinek legyen elég alkatrésze.” – emelte ki Max Angelleli, a Dallara Cadillac programjának koordinátora. Az amerikai márka lesz az egyetlen, akik három autóval is rajthoz állnak, az olasz karosszériagyártó pedig még a két BMW révén is érdekelt lesz a versenyben.

Cadillac LMDh, BMW LMDh, IMSA GTP
A Cadillac és mögötte a BMW – Fotó: Michael L. Levitt/LAT Images/Courtesy of IMSA

„Még nagy kockázatot látok [a GTP osztályban]. Minden új, nem mindenkinek van annyi mérföld a háta mögött, hogy tudja, mi kell egy 24 órás verseny teljesítéséhez. Az IMSA ebből a tekintetből különleges, mert rögtön az első verseny a 24 órás, és eshet az eső, van döntött kanyar, nagy sebesség, és sok más változó is. Nagyon egyéni.

Egy ilyen 24 órás verseny általában a szezon közepén van, itt nem, és ez a szép. Az első, és rögtön az ismeretlenbe ugrunk. Nagyszámú autó van, és olyan elektronikai rendszer, ami korábban sosem volt, külső beszállítókra támaszkodunk. Vajon lesz elég tartalék alkatrész?”

A tesztet a teljesítménykiegyenlítő-rendszer (BoP, vagyis Balance of Performance) kialakítására is használták. Az új mérőszenzorokat is tesztelték, nem csak az autók teljesítményét.

A pilótákra persze ez nincs hatással, ők inkább az utóbbira koncentrálnak.

„Az új GTP autó és az új osztály nagyon izgalmas a fejlesztés és a technológia miatt.” – emelte ki Ricky Taylor (Wayne Taylor Racing, Acura). ­– „Végre világszinten is a legmagasabb szinten versenyzünk majd. Szerintem nem sok helyen mondhatják el, hogy a fenntarthatóság, a technológia és a közeli harcok terén felvennék az IMSA-val.”

A környezetvédelem terén dupla etapra képes gumik (Michelin), 60 százalékban fenntartható üzemanyag (VP Racing) jelentik majd az intézkedéseket.

Acura LMDh, Meyer Shank Racing, Wayne Taylor Racing, IMSA GTP
A két Acura csapat különböző festéssel – Fotó: IMSA Media

Balance of Performance BoP Cadillac LMDh Dallara Daytona Daytona 24 Daytona International Speedway Daytona International Speedway (Road Course) Daytonai 24 órás Max Angelleli Porsche Porsche 963 LMDh Porsche LMDh Porsche Penske Motorsport Ricky Taylor Urs Kuratle
Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email

Hozzászólások lezárva.

Facebook Twitter Instagram
© 2023 500miles.hu

Kezdj gépelni és nyomj Enter-t a kereséshez. Kilépéshez nyomd meg az Esc billentyűt.

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Elfelejtetted jelszavad?