Sebringben 36 órás tesztet teljesített a Porsche új LMDh autója, a stuttgarti márka ezzel készül az évnyitó Daytonai 24 órásra.
Még az IMSA közös, road atlantai teszjét is kihagyták azért, hogy ezt a gigászi tervet előkészítsék, amit most meg is valósítottak.
Nem kétség, hatalmas fegyvertény a teszt teljesítése, a rivális márkák közül sokan nem álmodnak még arról, hogy idáig eljussanak a megbízhatóság terén. A gyártó szerint az egyedüli autóval 1218 kört tettek meg (7331 km), és még a beállításokra koncentrálva további 600 km-t teljesítettek.
#PorschePenskeMotorsport – The #Porsche963 crews reached an important milestone during the latest endurance test at @sebringraceway ⬇️
➡️ Duration: 36 hours
➡️ Milage: 7,331 kilometres
➡️ Combined milage since roll-out: 24,500 kilometres pic.twitter.com/nDwvqv4gPV— Porsche Motorsport (@PorscheRaces) October 24, 2022
Ezzel számításaik szerint már átlépték a 24 500 km-es határt, ami már több, mint az Egyenlítő hosszának fele. Ehhez képest a riválisok körülbelül a 10 000 km-es mérföldkőnél járnak.
Kilenc pilóta vezette az autót, akik a 2023-as szezonban az Endurance Világbajnokság (WEC), illetve az IMSA Sportautó Bajnokságában vesznek majd részt a gyári csapattal.
Bár a Porsche nem közölte, kik ültek a volánnál, az eddigi tesztek alapján Felipe Nasr és Dane Cameron esélyesek az Észak-Amerikai kalandra. Rajtuk kívül (akár a WEC-et is beleértve) a korábbi F1-es pilóta és WEC-bajnok André Lotterer, a két IMSA GTD Pro bajnok Mathieu Jaminet és Matt Campbell, valamint Michael Christensen, Kévin Estre és a DTM-pilóta Laurens Vanthoor neve merült fel.
Az Autosport szerint azonban Pascal Wehrlein is ott volt a teszten, így akár a Porsche Formula E pilótája a Hypercar programba is bekerülhet. Jövőbeli csapattársa, António Félix da Costa ezzel szemben nem a gyári ülést célozta meg.
Ugyanis a portugál évek óta erősíti a JOTA LMP2-es csapatát, akik jövőre kapnak egy Porsche LMDh-t a WEC-re, amivel szívesen versenyezne ő is, ismerős környezetben.