Az LMDh gyártók közül a Cadillac mellett a Porsche indul még az IMSA mellett az Endurance Világbajnokságon is, hiába azonban a közös háttér, egymástól független lesz a két csapat.
Porsche Penske Motorsport néven indul újra a stuttgarti márka gyári erőfeszítése a WEC legmagasabb kategóriájában. Két-két autó állítanak majd rajthoz a tengerentúlon és a világbajnokságon is, így összesen négy autóért lesznek felelősek.
„Csapatot építünk, nemcsak itt, hanem Mannheimben is. – erősítette meg Roger Penske. – Most, a következő négy-hat hétben készül el ott is a versenyistálló. Onnan működik majd [az európai program], de külön épületben lesz, mint az LMP2-es autó.
Weissach [a Porsche egyik központja] csak egy órányira van onnan, így könnyen tudunk majd összedolgozni. Az elkötelezettség és a támogatás elképesztő eddig a Porsche részéről.”
A teszteken eddig mindenki részt vett, a két alakulat azonban hamarosan elkülönül egymástól Jonathan Diuguid, a program vezetője szerint. Többek között a WEC-ben Francis Schammo, az IMSA-ban pedig Joel Svensson lesz majd a csapatfőnök.
„Tudjuk, hogy a WEC csapatot Európából kell irányítanunk, az IMSA-t pedig meg az Egyesült Államokból.
Ahogy a daytonai teszten is láttuk, rengeteg emberünk van – talán több is, mint amennyi kéne – de az a lényeg, hogy már a kezdettől fogva legyenek embereink, akik mindkét helyre mehetnek. Így rálátásuk van az egészre, és amikor problémánk akad, vagy valami eltörik, akkor segíteni tudnak a megoldásban.
Amikor a két csoport elválik, akkor lesznek olyan embereink mindenhol, akik már az elejétől velünk voltak.
Jelenleg két autóra van elég emberünk, de az egyik fele a WEC-be, az másik az IMSA-ba tart. Folyamatosan fejleszteni fogjuk mindkét oldalt, és több embert fogunk toborozni.”